حلب‌چی گفت: اعتقاد داریم برگزیدگان جشنواره باید از سطح بالای علمی برخوردار باشند، پس ترجیح دادیم که با کاهش تعداد جوایز از این ماجرا اطمینان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزین حلب‌چی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر پنجمین جشنواره ابن سینا در اختتامیه این جشنواره که امروز در تالار ابن سینا دانشکده پزشکى دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امسال پنجمین دوره جشنواره دانشجویی ابن سینا را پشت سر گذاشتیم که در بخش‌های مختلفی برگزار شد، جشنواره امسال شامل بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی بود و طبق روال هر سال  دانشجوی نمونه کشوری انتخاب می‌شود؛ انتخاب نفر برگزیده با عنوان دانشجوی نمونه بین‌الملل که امسال به جشنواره اضافه شد را نیز داریم و  در همین راستا تعداد مجموعه برگزیدگان  در بخش‌های مختلف به ۲۸ نفر رسید.
 
وی ادامه داد: از مهرماه دانشجویان برای شرکت در این جشنواره دعوت شدند، مهلت ثبت نام در جشنواره دهم الی ۲۹ دی ماه بود که با درخواست دانشجویان تا دهم بهمن ادامه پیدا کرد و از یازدهم الی بیست و نهم بهمن ماه داوری‌ها انجام گرفت.

محورهای تغییرات در برگزاری جشنواره ابن سینا

حلب‌چی تاکید کرد: جشنواره‌ امسال نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر زمان برگزاری اشاره کرد چراکه سال‌های گذشته این جشنواره در روز شانزدهم آذرماه برگزار می‌شد، اما بنا به درخواست دانشجویان به خصوص تشکل‌های دانشجویی که قصد انجام فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی در این روز را داشتند تاریخ اختتامیه جشنواره به دهه‌ اول اسفند ماه منتقل شد؛  تغییر بعدی در تعیین محور‌های برگزاری بود چراکه بخش اجتماعی و بخش بین‌الملل امسال برای اولین بار به جشنواره اضافه شد.
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در جشنواره امسال تعداد برگزیدگان کاهش پیدا کرد چراکه اعتقاد داریم برگزیدگان جشنواره باید از سطح بالای علمی برخوردار باشند، ترجیح دادیم که با کاهش تعداد جوایز از این ماجرا اطمینان داشته باشیم همچنین از انتخاب افراد تکراری جلوگیری کردیم.
 
وی بیان کرد: قطعا نشریات دانشجویی‌ها و در دوره‌های مختلف تحصیلی یکسان نیست به همین دلیل امسال در جشنواره برای انتخاب برگزیدگان تقسیم‌بندی‌های را در نظر گرفتیم تا در حق دانشجو‌ها اجحافی وجود نداشته باشد در ضمن در تلاش بوده این داوری‌ها روی فعالیت‌های دانشجویی افراد باشد.
 
حلب چی گفت: با توجه به تغییر تاریخ به کاهش برگزیدگان امسال با کاهش شرکت کنندگان این دوره جشنواره‌ی ابن سینا روبه رو بودیم و مجموع تعداد شرکت کنندگان در این دوره را به ۴۱۲ نفر نفر رساند که اغلب از مقطع دکترای عمومی و دکترای تخصصی بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار