یک مقام مسئول گفت: صبح امروز قیمت سکه و طلا به علت افزایش نرخ ارز به یکباره افزایش یافت، اما از ظهر با شروع داد و ستد‌ها با کاهش قیمت‌ها روبرو شدیم.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع بازار طلا و سکه گفت: صبح امروز قیمت سکه و طلا به علت افزایش نرخ ارز به یکباره افزایش یافت، اما با شروع داد و ستد‌ها با کاهش قیمت‌ها روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت انس جهانی طلا ۷ دلار کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: معاملات بازار ابتدای صبح امروز التهاب داشت، اما از ظهر به ثبات نسبی رسیده است.


بیشتر بخوانید: حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسید 


به گفته کشتی آرای، قیمت طلا و سکه را نمی‌توان پیش بینی کرد.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه تقاضایی برای خرید مصنوعات ساخته شده وجود ندارد، گفت: مردم به دلیل اعمال اجرت ساخت و مالیات بر ارزش افزوده بر مصنوعات، این نوع طلا را خریداری نمی‌کنند و از جنبه سرمایه‌گذاری به خرید طلای خام و آب شده روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی در بازار طلا و سکه همچنان ادامه داشته باشد و به جایی برسد که نرخ‌ها در بازار به قیمت‌های واقعی نزدیک شود و شاهد ثبات قیمت‌ها همچون گذشته باشیم.

امروز در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان رسید، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. این نرخ‌ها نشان می‌دهد بازار نسبت به روز‌های گذشته با کاهش قیمت روبه‌رو شده است.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۲۶ هزار تومان رسید. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱.۳۲۵ دلار و یک سنت معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۲۶ هزار تومان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اگر سود بانکی بالا ببرن ، نقدینگی در بازار کم میشه و دلال بازی از بین میره و اقتصاد رونق پیدا میکنه.
آخرین اخبار