دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مهم ترین عامل استعفای محمد جواد ظریف را اختلافات درونی دولت دانست.


مهم‌ترین علت استعفای ظریف اختلافات درون دولت است/ برای یک تمدن‌سازی دراز مدت با سوریه ارتباط داریم.مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استعفای ناگهانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ملت ما با چالش‌هایی که در سیاست خارجی و تناقض‌هایی که در این عرصه وجود داشته بیگانه نبوده و اخلافات درونی دولت هم در مجلس و با عدم پاسخگویی شان به پرسش‌های نمایندگان امری محرز  است.

وی ادامه داد: همچنین برخی اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در بسیاری موارد ذیل سیاست‌های کلی نظام قرار نداشت و در این زمینه تناقضاتی نیز وجود دارد که حتی اعتراضات منتقدین را نیز در رسانه‌ها به دنبال داشت؛ لذا رسیدن به نقطه استعفایش چندان دور از ذهن نبود.

شاکری با اشاره به روحیات درونی محمد جواد ظریف افزود: روحیات درونی و احساساتی بودن آقای ظریف گویای این موضوع است که ایشان در صورت ادامه مسیر وزارت خود  باید مسئولیت حرف‌هایی را بر عهده می‌گرفتند که چندان برایشان خوشایند نبوده است؛ بنابراین باتوجه به تمامی این موارد بازم باید تاکید کرد که رفتار ایشان چندان غیرقابل پیش‌بینی نبوده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تشریح وضعیت فعلی دولت روحانی گفت: در حال حاضر دولت روحانی درحال از دست دادن بسیاری از افراد کابینه خود است و این موضوع نشان می‌دهد که او  باید در بسیاری از نظرات راهبردی خود تجدید نظر کرده و بداند دوره توافقاتی نظیر برجام به اتمام رسیده  و دیگر نمی‌توان توافقات جدیدی نظیر FATF را با پنهان کاری به ملت تحمیل کرد؛ لذا باید با دقت عمل بیشتری پیش رود.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه استعفای ظریف به سبب دلخوری وی از عدم اطلاع سفر بشار اسد به تهران بوده است، تصریح کرد: مواضع ما نسبت به سوریه و بشار اسد همواره مواضع روشن و مشخصی بوده و ما شکست آمریکا در مواجهه با بحران سوریه را شکستی بسیار بزرگی و راهبردی دانسته و همچنین حضور بشار اسد را درجهت تقویت جبهه مقاومت بسیار موثر می‌دانیم؛بنابراین باید  دولت نسبت به حل این چالش‌ها  و در راستای راهبرد‌های اصلی تصمیمات درستی را اتخاذ کند. اگرچه که به نظر مهم‌ترین علت استعفای ظریف اختلافات درونی دولت بوده است.

شاکری همچنین در تشریح بیشتر زوایای دستاوردهای سفر بشار اسد به تهران ادامه داد: این سفر بیش از هرچیز نشان دهنده علاقه و تشکر عمیق بشار اسد و مردم سوریه از حمایت‌های ایران درجریان جنگ در این کشور بود. حمایت‌هایی که از سمت ایران انجام شد در اصل سوریه را از خطر تجزیه توسط ائتلاف عبری، غربی، عربی نجات داد و حال هم در جریان بازسازی کمک‌های شایانی را به سمت این کشور روانه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بشار اسد از سوی مقام معظم رهبری به عنوان قهرمان جهان عرب لقب گرفت که به نظر من این مسئله اندوخته ارزشمندی در تاریخ زندگی او خواهد بود. همچنین  روابط عمیق سوریه و ایران نیز  نشان‌دهنده این نکته است که ما برای یک تمدن‌سازی درازمدت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده ایم.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار