رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از ثبت ۲۰ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام خدائی رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،با بیان اینکه قدیمی‌ترین موقوفه در این شهرستان مربوط به سال هزار و ۱۵۳ هجری قمری است گفت: احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین وظیفه ذاتی و اصلی اوقاف است.

وی افزود: وقف سنت حسنه‌ای است و زمانی که انسان مال خود را وقف می‌کند، اثرات مثبتی در زندگی مادی و اخروی نصیبش می‌شود.

حجت الاسلام خدائی گفت: اوقاف، پشتوانه و ظرفیتی برای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات است و حوزه کاری آن به دو بخش مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تقسیم می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه احیای عین موقوفات و اجرای نیات واقفان وظیفه ذاتی اوقاف است ،افزود: تصرفات مالکانه، خرید و فروش موقوفه‌ها، تقسیم در قالب ارث، تعلل اوقاف نسبت به موقوفات و دیدگاه منفی مردم نسبت به اوقاف موجب نابودی و از بین رفتن موقوفات می شود.

وی گفت: پس از حفظ موقوفه باید زمینه سرمایه‌گذاری و درآمدزایی موقوفات ایجاد شود تا از این طریق عوایدی حاصل شده و به نیات واقف عمل شود.

حجت الاسلام خدایی افزود: اوقاف طبس در امر اجرای نیات باقتضای زمان اجرا، بروز بوده و در امر احیای موقوفات نسبت به بروز رسانی حق الاجاره آن هیچ درنگی ننموده به طوری که هزینه کرد ریالی در راستای اجرای نیات با رقم‌های برشمرده بیانگر این مطلب است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از انجام مقدمات سرمایه گذاری بر روی اراضی افتاده در خیابان‌های اصلی شهر خبر داد و اظهار کرد: مقدمات کار از دو سال اخیر آغاز و بزودی در خصوص احیای اراضی وقفی، جنب شرکت سایپا و دور میدان آزادگان فعالیت‌هایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ


احیای اراضی وقفی طبس، بزودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.