در پی حملات هند به منطقه کشمیر در خاک پاکستان، چین دهلی نو و اسلام آباد را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

­چین، هند و پاکستان را به خویشتن‌داری دعوت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حملات هند به منطقه کشمیر در خاک پاکستان، چین دهلی نو و اسلام آباد را به خویشتن داری دعوت کرد.

پایگاه خبری «اکسپرس نیوز» اعلام کرد «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای چینی خود درباره وضعیت صلح منطقه‌ای بعد از حادثه پلوامه و راهکار‌های پاکستان برای کاهش این تنش‌ها گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز با تقدیر از تلاش‌های پاکستان برای حفظ امنیت منطقه‌ای گفت تنش‌های به وجود آمده میان دو کشور هند و پاکستان می‌تواند تهدید جدی برای امنیت منطقه باشد. وی با اشاره به اقدامات مثبت پاکستان برای مقابله با تروریسم و قربانی‌های زیاد این کشور در این راه گفت چین تمام سعی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها بین پاکستان و هند خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان نیز با قدردانی از اعلام همکاری چین جهت حفظ امنیت منطقه برای حل اختلافات با هند از طریق مذاکره اعلام آمادگی کرد.

شایان ذکر است بامداد امروز نیروی هوایی هند حملاتی هوایی را علیه «اردوگاه‌های ستیزه‌جویان» در پاکستان انجام داد. در پی این حملات، سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد هواپیما‌های هندی خطوط قرمز کنترل مرزی را نقض کردند و نیروی هوایی پاکستان نیز پاسخ متقابل داده است. وزیر خارجه این کشور نیز پس از این تحولات، بر آمادگی نظامی پاکستان برای دفاع از خود تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار