دادستان عمومی و انقلاب اراک از ممنوعیت سگ گردانی در داخل شهر خبر داد.

دستور ممنوعیت سگ گردانیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک در خصوص دستور ممنوعیت سگ گردانی گفت: با توجه به اینکه اخیرا سگ گردانی در مکان‌های عمومی و به خصوص مکان‌های تفریحی و کوهنوردی افزایش یافته و باعث جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی شهروندان و نارضایتی آنها شده است، طی دستوری از فرمانده انتظامی شهرستان اراک خواسته شده تا جهت برخورد با افرای که به سگ گردانی می کنند برخورد لازم صورت گیرد و نسبت به جمع آوری سگ‌ها و تحویل آنها به باغ وحش اقدامات لازم را انجام دهند.

قاسمی افزود:این دستور برای حفظ حقوق عامه و ارتقای سلامت و امنیت در سطح شهر صادر شده است تا از آسیب شهروندان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: علاوه بر جنبه‌های اجتماعی و مذهبی سگ گردانی از نظر بهداشتی نیز تماس با سگ موجب بیماری می شود و می تواند برای گروه‌های سنی اطفال، کودکان و سالمندان خطر آفرین باشد.

قابل ذکر است براساس سازمان بهداشت جهانی از میان ۱۷۰۹ عوامل بیماری زا، ۸۳۲ عامل از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود و همه حیوانات از جمله سگ، گربه و میمون به صورت بالقوه توانایی انتقال بیماری و تهدید بهداشت عمومی را دارند.

شایان ذکر است که از سال ۹۱ تاکنون چندین بار این مساله تکرار شده و در همان سال قانون ممنوعیت سگ گردانی در مکان‌های عمومی و همچنین در آپارتمان‌ها و درمنازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنین شود، صادر شد.

انتهای پیام/ی

تهدید بهداشت عمومی توسط حیوانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.