در پی درخواست ایران برای تغییر میزبان مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو رئیس قطری کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمک ایران آمد.

میزبان مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تغییر می‌کند/ صعود به المپیک در پیچ AFCبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پس از انتخاب فلسطین به عنوان میزبان مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ بانوان به دلیل وجود مشکلاتی از جمله پاسپورت کشور ایران که به صراحت درباره ممنوعیت سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکیید دارد، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نسبت به انتخاب سرزمین‌های اشغالی به عنوان میزبان واکنش نشان دادند و درخواست تغییر میزبانی را دادند.

با توجه به اعتراضات فدراسیون فوتبال ایران، سعود المهندی رئیس قطری کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با رایزنی با مسئولان فلسطینی آن‌ها را راضی به تغییر میزبانی کرده تا در نهایت دیدار‌های تیم ملی بانوان ایران مقابل فلسطین، فیلیپین و چین تایپه به جای سرزمین‌های اشغالی احتمالا در کشور قطر برگزار شود.

گفتنی است که تیم فوتبال المپیک بانوان ایران در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های فلسطین، فیلیپین و چین تایپه هم گروه است و در صورت قطی شدن میزبانی قطر از این مسابقات تیم ایران در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد.

حامد مومنی، کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره میزبانی فلسطین از رقابت‌های انتخابی المپیک در رده بانوان اظهار کرد: مکانیزم قرعه کشی مسابقات از طریق  AFC   نوزدهم بهمن به فدراسیون ارسال شد و میانمار، ازبکستان و فسطین به عنوان میزبان سه گروه در نظر گرفته شدند.

وی افزود: ۵ روز بعد (۲۴ بهمن) قرعه کشی انجام شد و در همان روز مشخص شد ایران باید در فلسطین (شهر رام الله)  به میدان برود.

کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: بلافاصله پس از برگزاری قرعه کشی با دستور مهدی تاج نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد که در آن قید شده بود امکان سفر ما به فلسطین وجود ندارد و یا باید در گروهی که میزبان آن میانمار است به میدان برویم یا ازبکستان.

وی افزود: مراسم قرعه کشی در فدراسیون فوتبال رصد شد و پنج دقیقه پس از مشخص شدن اینکه باید در فلسطین بازی کنیم پیگیری هایمان را برای تغییر محل برگزاری مسابقات آغاز کردیم.

مومنی تصریح کرد:به AFC گفتیم در صورت  تغییر نکردن کشور میزبان در مسابقات شرکت نمی‌کنیم چراکه بازی کردن در فلسطین اشغالی نه تنها خط قرمز فدراسیون بلکه خط قرمز کشور ما است.

وی گفت:مهدی تاج شخصا مذاکراتی با سعود المهندی، رئیس کمیته مسابقات AFC برای تغییر کشور میزبان انجام داده است.

مومنی افزود: برای اولین بار اعلام می‌کنم قرار است میزبانی مسابقات به قطر منتقل شود و منتظر تائیدیه رسمی AFC برای برگزاری بازی‌های تیم بانوان در قطر هستیم، اما قرعه کشی تغییر نمی‌کند.

کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم مسابقات در دوحه برگزار شود تا تیم ملی بانوان ایران هم بتواند شرکت کند و بتوانیم سهمیه المپیک را به دست آوریم.


بیشتر بخوانید: دغدغه جدید فوتبال بانوان / ایران خواستار لغو میزبانی فلسطین شد


انتهای پیام/

 

قطر میزبان مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.