عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان دستور‌های متعددی در مقابله با اعتراضات در این کشور صادر کرد که بر اساس آنها، تجمعات و اعتراضات در چارچوب حالت فوق‌العاده قرار می‌گیرد.

اعتراضات در سودان در چارچوب حالت فوق‌العاده قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان دستور‌های متعددی برای مقابله با اعتراضات صادر کرده است که بر اساس برخی از آنها، تجمعات و اعتراضات در چارچوب حالت فوق العاده قرار می‌گیرد، حالت فوق العاده‌ای که هفته گذشته در این کشور اعلام شد.

همچنین بر اساس دستور‌های جدید، نیرو‌های دولتی باید بر دارایی‌های افراد و موسسات خصوصی نظارت داشته باشند و اموال، اماکن یا کالا‌هایی را که در مورد قانونی بودن آن‌ها تردید وجود دارد، تا زمان بررسی یا محاکمه مصادره کنند.

این نیرو‌ها اجازه دارند وارد هر ساختمانی شوند و ساختمان یا افراد داخل آن را بازرسی کنند. عمر البشیر همچنین به نیرو‌های دولتی اجازه داده است افرادی را که مظنون به مشارکت در جرائم مربوط به حوادث حالت فوق العاده هستند، بازداشت کنند.

تجمعات مردم سودان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت از اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ در شهر عطبره استان نهرالنیل آغاز شد و به مناطق مختلف این کشور از جمله پایتخت گسترش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار