امیر شیخ حسنی گفت: سرباز از زمان حضور در سازمان رزم به عنوان یکی از ارکان مهم در مقابله با تهدیدات خارجی ایفای نقش می‌کند.

سربازی یکی از ارکان مهم در مقابله با تهدیدات خارجی استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع صبح امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره جوان سرباز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا گفت: سربازی در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و در همه کشور‌ها نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته پروژه‌ای تحت عنوان (بررسی وضعیت سربازی) را در دانشگاه عالی دفاع ملی به همراه تعدادی از متخصصان و من به عنوان استاد راهنما بررسی کردیم.

شیخ حسنی اظهار کرد: برخی کشور‌ها از دریچه امنیت ملی به این موضوع می‌پردازند و جایگاه ویژه‌ای را برای سرباز قائل هستند، چون وقتی در سازمان رزم قرار می‌گیرد به عنوان یکی از ارکان مهم در مقابله با تهدیدات خارجی ایفای نقش می‌کند.

وی ادامه داد: شکل سربازی در هر کشوری با توجه به شرایط آن کشور متفاوت است.  امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضوع سرباز و سربازی از موضوعاتی است که بالاترین سطوح نظام توجه ویژه‌ای به آن دارند و طی سال‌های اخیر تحولات بسیار خوبی برای ارتقای وضعیت سربازی انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به وضعیت سربازی در دوران رژیم گذشته تصریح کرد: متاسفانه در رژیم گذشته سربازی تا حد بیگاری تنزل داده شده بود و فشار‌های غیرمنطقی به سربازان وارد می‌شد که اثرات نامطلوبی بر ذهن جامعه داشت. 

وی ادامه داد: در گذشته هنگامی که برای سرباز گیری به روستا‌ها می‌رفتند و افراد را برای خدمت سربازی به پادگان می‌آوردند، آنها تا پایان دوران خدمت خود فرصت دیدار با خانواده خود نداشتند و همین موضوع ذهنیت خوبی را برای آنها ایجاد نمی‌کرد.

شیخ حسنی درباره نگاه نظام جمهوری اسلامی به سربازی تاکید کرد: امروز نگاه نظام جمهوری اسلامی به سربازی این است که جوانان ذکور این مرز و بوم در آخرین مرحله از فراگیری خود، تحت آموزش یک سری از مهارت‌ها قرار گیرند و با همین نگاه خدمت سربازی تغییر کرد و امروز در حال ادامه این نگاه هستیم.

وی افزود: نگاهی که امروز به سرباز در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نگاه بسیار رفیعی است. این نگاه به صورت اتفاقی رخ نداده است و ریشه در تاریخ، فرهنگ دارد. هنگامی که به تاریخ ۴٠سال گذشته این کشور نگاه کنید و دوران جنگ تحمیلی را بررسی کنیم خواهیم دید که سرباز نقش بسیار مهمی در تداوم حضور رزمندگان ما در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تاکید کرد: سرباز ارزش بسیار بالایی در نظام جمهوری اسلامی دارد و فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی خود از سرباز با تعابیر گرانقدری یاد شده است.

وی ادامه داد: وقتی نقش سرباز را در فرهنگ سایر کشورهای دنیا بررسی می کنیم، از سرباز با نگاه حضور در جبهه جنگ استفاده می کنند.

وی با اشاره به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدای سرباز در کنار سایر شهدا مفاخر و افتخار این کشور هستند و به دلیل فرهنگ غنی دین، نگاه ویژه و جایگاه رفیعی برای سرباز وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ آغاز شد، سیل جمعیت برای پاسداری و سربازی وطن عازم میدان نبرد حق علیه باطل شدند و این حرکت در جهت حرکت عظیم عاشورای حسینی است که جوانان ما از مادران مهربان و شیر زن وطن آموزش دیده بودند.

شیخ حسنی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بهبود شرایط سربازی گفت: فرمانده معظم کل قوا همواره بر کیفی سازی دوران سربازی و احترام به سربازان تاکید دارند، جوانان نیز باید از زمان سربازی برای رشد و کسب مهارت جهت زمینه سازی برای اشتغال و تشکیل زندگی استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه دوران سربازی زمان خود سازی برای جوانان است، تصریح کرد: جوانان اگر در دوران مقدس سربازی دنبال کسب تجربه و مهارت باشند قطعا بهره ویژه ای می برند، همه باید از فرصت های به دست آمده برای رشد و بالندگی و شکوفایی توانمندی های خود استفاده کنند و دوران سربازی یکی از مهمترین مراحل زندگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار