بازبینی آثار ارسالی به جشنواره شکوه شکیبایی، حضرت زینب (سلام الله علیها) «آوا‌ها و سرودها» با حضور هیات داوران و گروه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صبح امروز بازبینی آثار ارسالی به جشنواره شکوه شکیبایی ، حضرت زینب (سلام الله علیها) «آوا‌ها و سرودها» با حضور هیات داوران و گروه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آغاز شد.
در مجموع ٩٨ اثر در بخش فردی و گروهی به دبیرخانه جشنواره شکوه شکیبایی «آوا‌ها و سرودها» ارسال شده است که داوری این آثار با حضور چهار داور و گروه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد.

این جشنواره با هدف اشاعه وترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) وکمک به انتشارگسترده‌تر این آثار، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد‌های برتر فعالان آوا‌ها و سرود‌ها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.
موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویداد‌های پس از آن با محور‌های ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (سلام الله علیها) نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (سلام الله علیها)، بصیرت، شجاعت و ظلم ستیزی حضرت زینب (سلام الله علیها) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان محور‌های این جشنواره اعلام شده است.

این جشنواره در بخش‌های سرود گروهی و انفرادی «آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می‌شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی می‌باشد.

انتهای پیام /ک 

٩٨ اثر در بخش فردی و گروهی به دبیرخانه جشنواره شکوه شکیبایی «آوا‌ها و سرودها» ارسال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.