دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: آزادی در کسب علم نیز در کنار حکمت و خرد ایرانی در دانشگاه جندی شاپور باستان وجود داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در دومین کنگره بین المللی جندی شاپور با اشاره به قدمت ۱۷۵۰ ساله جندی شاپور گفت: دانشگاه جندی شاپور دزفول نماد حکمت و خرد ایرانی است.

وی بیان کرد: آزادی در کسب علم نیز در کنار حکمت و خرد ایرانی در دانشگاه جندی شاپور باستان وجود داشته است.

ایوبی با بیان اینکه دانشمندان کشور‌های مختلف آزادانه در کنار هم به کسب علم پرداختند، افزود: در حالی که در جهان امروزی اخلاق حلقه گمشده‌ای است و به عنوان موضوعی اصلی در یونسکو مطرح است پزشکان ما در جندی شاپور باستان منشور اخلاقی داشتند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اذعان داشت: پزشکان جندی شاپور دزفول در کنار طبابت، الهیات و اخلاق را نیز فرا می‌گرفتند و به رعایت اخلاق پایبند بودند.

وی تصریح کرد: پزشکان ایران باستان در جندی شاپور دزفول بینوایان را رایگان درمان می‌کردند و ملزم به رعایت اخلاق بودند.

جندی شاپور نقش ایران را در گسترش علم و دانش نشان می‌دهد

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول نیز در این کنگره با اشاره به وضعیت علم و دانش از دیدگاه اسلام گفت: هیچ مذاکره‌ای از علم و آگاهی برتر نیست و از منظر اسلام خیر و برکت به عالمان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دزفول سرزمینی تمدن ساز و مهد عالمان و حاکمان است، افزود: جندی شاپور نقش ایران را در گسترش علم و دانش نشان می‌دهد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به عظمت کار عالم و دانشمند اظهار کرد: انبیا، علما و شهدا موجب شفاعت بندگان می‌شوند.

امام جمعه دزفول اذعان داشت: با توجه به پیشینه تاریخی فرهنگی کشورمان باید به دنبال یک ابرتمدن ایرانی اسلامی باشیم.

انتهای پیام/گ

دانشگاه جندی شاپور، مهد علم و حکمت

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.