با موافقت نمایندگان مجلس، منابع تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور بازیافت پسماند‌های مخرب در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد.

تخصیص منابع تا سقف ۱۰ هزار میلیارد برای بازیافت پسماند‌های مخرببه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۶ اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با با بند "ی" تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند "ی" تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸؛ در اجرای بند‌های (ث) و (ص) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و به منظور کاهش اثرات مخرب پسماند‌های عادی، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است از فروش کالا‌هایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارضی را که توسط دولت تعیین می‌شود دریافت و به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۸۹ واریز کند. منابع وصولی تا سقف ده هزار میلیارد (۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۱۰) ریال از محل ردیف ۴۵-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد تا با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود. آیین‌نامه اجرائی این بند مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالا‌های مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالا‌ها و فرآیند اجرائی به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار