همایش ملی «ابن سینا» برای اهداء یازدهمین جایزه ویژه علمی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به علّامه آیت الله حسن زاده آملی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ملی «ابن سینا» و اهداء یازدهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به همت مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس و با همکاری انجمن نجوم ایران و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، پنجشنبه ۹ اسفندماه از ساعت ۷ صبح در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

در این همایش آقایان جواد لاریجانی، محمدباقر لاریجانی و آیت الله طا‌ها محمدی ریاست بنیاد ابن‌سینا از سخنرانان و میهمانان ویژه خواهند بود و از دو کتاب «افراد المقال» ابوریحان بیرونی با موضوع «ساعت آفتابی» و «تلخیص مجسطی» ابن سینا رونمایی می‌شود.

این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب نظران در جهت شناخت و معرفی هر چه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و ریاضی، تبادل نظر در جهت شناخت و حفظ میراث بر جای مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

گفتنی است در سال جاری طی فراخوانی از علاقمندان دعوت شد تا آثار و مقالات خود را حول محور‌های این همایش به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام ارسال کنند که ۲۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و طی بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت داوران و دبیر علمی همایش، ۱۵ مقاله برگزیده شد که صاحبان آثار در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

یازدهمین جایزه علمی حضرت عبدالعظیم (ع) به علامه حسن‌زاده آملی اعطا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار