نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد دولت آمریکا در تلاش برای بحران‌سازی به منظور برانگیختن جنگ در آمریکای جنوبی است.

مادورو: آمریکا به دنبال برانگیختن جنگ در آمریکای جنوبی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌ ای بی سی نیوز گزارش داد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگو با تام لیاماس از شبکه‌ ای بی سی نیوز از کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا در کاراکاس گفت: «هر اقدامی که آمریکا انجام داده با شکست مواجه شده است.»

مادورو در این گفتگو که در واقع نخستین مصاحبه وی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی طی چند سال اخیر است، افزود: «آن‌ها به دنبال بحران سازی برای توجیه تشدید اوضاع سیاسی و مداخله نظامی در ونزوئلا و برانگیختن جنگ در آمریکای جنوبی هستند.»

وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال نفت ونزوئلا است و می‌خواهد برای نفت جنگ به راه بیاندازد. او در پاسخ به این سوال که آیا پیامی برای ترامپ دارد، گفت: «وی باید سیاست‌های خود را در قبال ونزوئلا اصلاح کند. ونزوئلا حق دارد در صلح باشد و این کشور نهاد‌ها و موسسات مشروع و قانونی دارد. ما مردم آمریکای جنوبی هستیم و شما مردم آمریکای شمالی هستید. باید به دنبال راه حل‌هایی برای قرن بیست و یکم و نه راه حل‌های جنگ سرد باشیم. جنگ سرد باید پشت سر گذاشته شود.»

مادورو خطاب به ترامپ افزود: «مسیری که شما را به اینجا رساند، مسیر شکست خورده‌ای است که باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا نیز پشت سر گذاشت. این مسیر کودتا و مداخله است که مناسب قرن بیست و یکم نیست. با وجود اختلافات بین ما، من همواره آماده صحبت درباره برگزاری مذاکرات مسالمت آمیز هستم.»

وی تصریح کرد: «ونزوئلا قانون اساسی دارد که مورد حمایت همه نهاد‌های آن است. ونزوئلا کشوری قدرتمند و مشروع است و این کشور روابط فوق العاده‌ای دارد. ما رئیس گروه کشور‌های غیرمتعهد هستیم که ۱۲۰ کشور را تشکیل می‌دهد. ما امسال رئیس سازمان کشور‌های صادرکننده نفت  "اوپک" هستیم و مسئولیت‌های سنگینی در سراسر جهان داریم که به اجرای مسئولیت هایمان ادامه خواهیم داد.»

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت نیکلاس مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار