رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: فارغ التحصیلان ما تنها به دنبال مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند و محدودیت در استخدام‌های دولتی داریم و موجب مشکلاتی برای اشغال جوانان شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،  به گفته رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ۴۷ درصد از فارغ التحصیلان سال گذشته رشته‌های مهندسی این دانشگاه وارد فضای کسب و کار شده اند  دانشگاه صنعتی کرمانشاه طی چند سال فعالیت خود تاکنون هزار و ۱۳۰ فارغ التحصیل رشته مهندسی داشته است.

وی اظهارکرد: در درحال حاضر حدود ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد مهندسی در دانشگاه داریم که بیشترین فارغ التحصیلان ما از چهار رشته زیرمجموعه رشته مهندسی برق هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بااشاره به اشباع رشته‌های مهندسی در جامعه، به مشکلات پیش روی اشتغال آنان پرداخت و گفت: عدم ترویج فرهنگ کار‌های گروهی در جامعه را از دیگر مشکلات  پیش روی اشتغال جوانان تحصیل کرده است.

اختری یادآورشد: دراین راستا، دانشگاه صنعتی کرمانشاه به منظور تشویق دانشجویان رشته‌های مهندسی برای کارآفرینی و انجام کار‌های گروهی هرماه یک رویداد را در این حوزه‌ها در دانشگاه برگزار می‌کند.

علیخانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کرمانشاه  نیز به دانشجویان دانشگاه صنعتی توصیه کرد، از هم اکنون به فکر تشکیل تیم و کار گروهی باشند؛ همچنین یک تیم علاوه بر بخش فنی به کارشناس مدیریت و مالی هم نیاز دارد و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که گروه توسعه یابد و بزرگ شود.

محمدرضا علیخانی افزود: اکنون وضعیت اقتصادی دولت به گونه ای است که نیاز جدی به حضور نخبگان فنی در حوزه‌های مختلف از جمله تولید محتوا، بازی های رایانه ای  است.

انتهای  پیام/ز

 

تشویق دانشجویان رشته‌های مهندسی برای کارآفرینی و انجام کار‌های گروهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.