۴۸ نفر از طلاب مدارس علمیه شیراز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

عمامه گذاری ۴۸ طلبه حوزه‌های علمیه شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با شب ولادت حضرت زهرا (س)، مراسم عمامه گذاری ۴۸ نفر از طلاب مدارس علمیه شیراز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) برگزار شد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در این مراسم، با بیان اینکه چهره علمی هر منطقه برگرفته از حوزه و دانشگاه است، گفت: استان فارس و شهر شیراز منطقه‌ای پر استعداد است که در طول تاریخ همواره خاستگاه علمای بزرگی بوده است.

آیت الله دستغیب با اشاره به نقش مهم روحانیون در ترویج فرهنگ اسلامی، تقویت باور‌های دینی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، از طلاب جوان خواست ضمن دقت در رعایت تقوا، در همه کار‌ها با خدا معامله کنند و برای ارتقا توان علمی تلاش مداوم داشته باشند.

وی اضافه کرد: جامعه روحانیت علاوه بر صیانت نفس، تهذیب و تقوا پیشگی، وظیفه حراست از نظام و انقلاب اسلامی را هم بر عهده دارد.

او افزود: همگی ما باید مدافع انقلاب و ارزش‌های انقلاب باشیم و از، ولی امر مسلمین و ولایت فقیه تبعیت کنیم.

امام جمعه شیراز هم در این مراسم گفت: نقش شما به‌عنوان روحانیون جوان در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاراتی به جایگاه مهم روحانیت داشته اند.

آیت الله دژکام افزود: روحانیون ایرانی همواره درطول تاریخ خدمات زیادی به مردم کرده اند که امیدواریم شما به عنوان هدایت کننده خلق جهان ادامه دهنده راه آن‌ها باشید.

او ادامه داد: مقام روحانیت مقام علم و پژوهش است آن را حفظ کنید و در میدان علم میدان داری کنید.

آیت الله دژکام بیان کرد: در زمینه مقابله با ظلم و فساد و همچنین ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ اسلامی، مردم امیدشان به شما است و تمام تلاش خودتان را در این زمینه‌ها به کار بگیرید.

هم اکنون در ۵۰ مدرسه علمیه استان فارس بیش از سه هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/م

عمامه‌گذاری طلاب به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.