رئیس شورای شهر شیراز در دیدار با معاون شهردار شهر لووف اکراین آمادگی شورای این کلانشهر برای برقراری ارتباط فرهنگی، تجاری و توریستی با این شهر را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیداحمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در دیدار معاون شهردار شهر لووف اکراین به سابقه تاریخی و فرهنگی این کلانشهر اشاره و گفت: آمادگی داریم با شهر‌های مهم جهان از جمله شهر لووف در اکراین ارتباطات فرهنگی و اقتصادی برقرار کنیم.

وی ارتباطات شیراز با کشور اکراین را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متقابلاً احساس می‌کنیم مردم اکراین هم شناخت دقیقی از ایران و به ویژه شیراز ندارند.

دستغیب با بیان اینکه برای رسیدن به ارتباطات بیشتر، راه طولانی در پیش داریم، اما ارزش آن را دارد که برای توسعه ارتباطات طرفین تلاش کنیم، افزود: شیراز و لووف دو تا شهر فرهنگی، تاریخی و تجاری و گردشگری هستند که می‌توانند در مسیر خوب با هم فعالیت کنند.

رییس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار به پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی شیراز اشاره کرد و گفت: وضعیت تاریخی و فرهنگی دو شهر شیراز و لووف این امکان را می‌دهد که تعاملات فرهنگی و تاریخی و اقتصادی را بین دو کشور ایران و اکراین افزایش دهند.

سولماز دهقانی ادامه داد: شهر شیراز آمادگی دارد در حوزه‌های درمانی، دانشگاهی، فرهنگی و تاریخی با شهر لووف همکاری کند.

وی افزود: تنوع فرهنگی و قومیتی مختلف در شهر شیراز این امکان را می‌دهد که هفته‌های فرهنگی متقابل در شهر لووف و شیراز برگزار شود.

خانم ناتالیا بوندا، معاون توسعه شهردار لووف اکراین نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهر شیراز از آمادگی کشورش برای همکاری متقابل بین ایران و اکراین خبر داد و گفت: لووف به عنوان پایتخت فرهنگی و جوانان اکراین شناخته شده و در حوزه فرهنگی جایگاه بالایی در اکراین دارد و از سوی یونسکو ثبت تاریخی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر توریست جذب شده که ۶۰ درصد آن خارجی است، افزود:گردشگری به عنوان حوزه درآمد برای شهر تعریف شده و برای جذب توریسم به موضوعاتی همچون نمایشگاه‌های بین‌الملل، تئاتر و کنسرت‌های بزرگ و مسابقات ورزشی توجه ویژه می‌شود.

معاون توسعه شهردار لووف اکراین افزود: افراد برجسته‌ای در این شهر زندگی می‌کردند که آثار معماری و فرهنگی تاریخی از خود برجای گذاشته و علاوه بر این رسوم و سنت‌های زندگی و تغذیه مردم با هدف جذب گردشگر حفظ شده است.
انتهای پیام/م

دیدار معاون شهردار شهر لووف اکراین با رییس شورای شهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار