رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نزدیک به ۸ هزار بانوی شهید در کشور داریم و باید همانند مردان به آنان خدمت کنیم.

۸ هزار بانوی شهید در کشور وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جشن ملی شمیم کوثر امروز (دوشنبه ۶ اسفند) با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام والمسلمین کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در تالار تماشاخانه مهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند و در حال حاضر نیز شاهد حضور تعدادی از بانوان جانباز هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در دوران جنگ نیز زنان چه به عنوان مادرانی که فرزندان خود را تشویق به حضور در جبهه‌های جنگ می‌کردند و چه به عنوان همسرانی که از شوهران شهید خود حمایت می‌کردند و چه به عنوان نیرو‌های پشت جبهه، زنان در جنگ نقش بسیار مهمی داشتند.

شهیدی گفت: هیچ فرقی میان شهیدان و جانباز مرد و زن وجود ندارد و ما نزدیک به ۸ هزار بانوی شهید در کشور داریم و باید همانند مردان به آنان خدمت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه وظیفه اصلی ما در عصر امروز، انتقال تجربیات انقلاب و فرهنگ ایثارگری به نسل جوان و فرزندان است بیان کرد: در بنیاد شهید در حد توان این امر انجام شده و برگزاری سمینار‌های پررنگ‌تر برای زنان یکی از مصادیق انتقال فرهنگ ایثار به نسل امروز است.

وی با بیان اینکه زنان در اولویت بنیاد شهید قرار دارند افزود: در زمینه توان بخشی نیز طرح نگهداری از جانبازان به مدت محدود برای کمک به همسران جانبازان را اجرا کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در بنیاد به این فکر هستیم که برنامه‌های جدیدی را به مرحله اجرا در آوریم.

وی افزود: ما حدود ۸ هزار جانباز و همین میزان بانوی شهیده داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، بسیاری از این بانوان از کمبود امکانات و خدماتی که بنیاد شهید ارائه می‌دهد گلایه دارند اظهار کرد: من تایید می‌کنم، مشکلات را تمام ایثارگران دارند، اما در نظر بگیرید که موقعیتی الان وجود دارد که وضعیت بحرانی را در کشور داریم.

وی ادامه داد: البته فکر می‌کنم گلایه‌های بانوان ایثارگر زیاد تند نیست، چراکه این‌ها همه‌ی هستی‌شان را در جبهه دادند و حالا برای یک نسخه یا قلم دارو نمی آیند آن را مطرح کنند و مشکلاتی را که دارند من تایید می کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ما در حد توانمان در خدمتشان هستیم.

شهیدی تصریح کرد: ما یک جامعه ۳ میلیون۳۰۰ هزار نفری داریم و همه این جامعه بزرگ را شاید نتوانیم راضی نگه داریم.

وی ادامه داد: ما بین افراد هیچ فرقی نمی‌گذاریم و همه‌ی این افراد جانبازان ما هستند و ما مدیون آن‌ها هستیم و در حد توانمان در خدمت‌شان هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار