معتمدی گفت: برنامه‌های آموزشی دانشگاه در مقطع کارشناسی بازنگری شد و تصمیم داریم برنامه‌های ارشد و دکتری را نیز بازنگری کنیم.

تکیه اقتصاد پویا بر دانش فنی و تولید تکنولوژی‌های جدید/ بازنگری آموزش ارشد و دکتری در دستور کار دانشگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گردهمایی دانشجویان ممتاز و برگزیدگان المپیاد‌های علمی دانشجویی که امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: دروس دانشگاه سنگین و در کنار آن کار فوق برنامه داشتن سخت است، اما امروز در دانشگاه‌های برتر جهان این گونه نیست که صرفا بر تئوری‌هایی که در کلاس یا برنامه‌های آموزشی مصوب اکتفا شود و سعی می‌کنند برنامه‌های علمی مبتنی بر فوق برنامه را داشته باشند تا دانشجوها پس از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل و ورود به بازار کار موفق‌تر عمل کنند، به همین دلیل ما نیز در برنامه راهبردی دانشگاه راه حل‌ها و برنامه‌های مختلف را پیش بینی کردیم تا بتوانیم ارتقای لازم را در کنار برنامه‌های درسی داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی دانشگاه در مقطع کارشناسی بازنگری شد و امروز مدنظر داریم برنامه‌های ارشد و دکتری را نیز بازنگری کنیم، همچنین سعی شد برنامه‌های کارآفرینی و مهارت افزایی بیشتر در برنامه‌ها دیده شود؛ در کنار آن برنامه‌ای برای مهارت افزایی دانشجویان داریم. زیرا همه مهارت‌ها را نمی‌توان در برنامه آموزشی مصوب دید. تلاش می‌کنیم مدرسه مهارت افزایی را داشته باشیم هنوز این طرح را پیاده نکردیم اما به صورت موردی در دانشکده‌ها آغاز شده است.

هر کسی مهارت دارد الزاما کارآفرین نیست

معتمدی بیان کرد: کارآفرینی فراتر از مهارت افزایی است، مهارت افزایی افزایش مهارت فارغ التحصیلان اما کارآفرینی بحث فراتری است و هر کسی مهارت دارد الزاما کارآفرین نیست. در کارآفرینی در دانشگاه خوب عمل کردید و سرمایه گذاری صورت گرفته است. برج فناوری ابن سینا در چهارسال گذشته از ۱۰ شرکت دانش بنیان و کارآفرین به ۱۴۰ واحد رسیده است، به دلیل تقاضای بالا چند طرح را در دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دنبال می‌کنیم تا ظرفیت آن را در یک سال آینده به ۲ برابر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: محور اقتصاد‌های پویا بر دانش فنی و تولید تکنولوژی‌های نو است، امروزه ارزش افزوده در این بخش وجود دارد و لازمه این کار کارآفرینی و نوآوری است فردی که نوآور است کارآفرین هم هست و خود می‌تواند شغل ایجاد کند و در چرخه اقتصادی موثر باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش خوب فعال بودیم پاسخی خوب هم گرفتیم شاید مدلی که در دانشگاه امیرکبیر پیاده شده در جا‌های دیگر کمتر باشد هم از r&d شرکت‌های معتبر بین المللی و هم از شرکت‌های داخلی استفاده کردیم و به همین نسبت که تعداد افزایش پیدا کرده است نشان می‌دهد که تولید محصول با فناوری جدید هم افزایش یافته است.

معتمدی گفت: المپیاد‌ها در برنامه راهبردی دانشگاه در بخش معاونت آموزشی دیده شده است خوشبختانه آمار چند سال پیش نشان می‌دهد که هم جذب المپیادی‌ها در مقاطع مختلف بیشتر شده و هم رتبه‌های کسب شده توسط دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار