پس از اعلام ترامپ مبنی بر آنکه اعمال تعرفه بر واردات کالا‌های چینی به تعویق خواهد افتاد، ارزش سهام در بازار‌های بورس بالا رفت.

افزایش ارزش سهام در بورس‌های جهانی در پی به تعویق افتادن اعمال تعرفه بر کالا‌های چینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر عقب نشینی از تاریخ تعیین شده برای اعمال تعرفه بر کالا‌های تولید شده در چین ارزش سهام در بازار بورس اروپا به میزان ۰.۲ درصد بالا رفت تا به بالاترین سطح از ماه اکتبر سال گذشته میلادی برسد. بازار‌های بورس آسیا نیز از این امر مستثنی نبودند و ارزش سهام آن‌ها نیز افزایش یافت.

روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود با بیان اینکه پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات واشنگتن و پکن حاصل شده است گفت که مهلت افزایش تعرفه‌های تجاری علیه واردات کالا‌های چینی را که پیش از این اول ماه مارس تعیین شده بود به تعویق خواهد انداخت. وی افزود در مذاکرات دوجانبه پیشرفت اساسی درباره مسائل ساختاری به دست آمده است. ترامپ همچنین اعلام کرد که به زودی برای حصول نتیجه نهایی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، در واشنگتن دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این توئیت دونالد ترامپ نشانه‌ واضحی است از اینکه واشنگتن و پکن در مسیر دستیابی به توافق هستند تا اختلافی که چندین ماه به طول انجامیده و در نتیجه رشد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و بازار‌های جهان را خراب کرده است، پایان دهند. کارشناسان اقتصادی آماده شده‌اند تا سرمایه‌گذاران بزرگ را تشویق کنند پس از هفته‌ها فعالیت با حدس و گمان اکنون حرکت روشن و با اطمینان داشته باشند.

از زمانی که دونالد ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی تعرفه‌های وارداتی ۲۵ درصدی بر کالا‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کرد، تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن تشدید و دو کشور وارد جنگ تجاری شدند. چین هم در مقابل تعرفه‌هایی را بر محصولات آمریکایی اعمال کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق‌هایی درباره توقف اعمال تعرفه‌های بیشتر تا ۹۰ روز آینده دست یافتند. در واقع ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه ۲۰۱۹ اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار