هجمه دولت به مجمع تشخیص در بررسی لوایح FATF در حالی است که هیچ تضمینی برای حل مشکلات اقتصادی با تصویب آن نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مجمع باید مسئولیت تصمیم رد لایحه پالرمو را بپذیرد.» این اظهاراتی بود که واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ابتدا در حاشیه جلسه هیئت دولت آن را مطرح و حتی بر این مسئله تاکید کرد که «مجمع تشخیص باید فضای امروز ما در دنیا و فشار‌هایی که آمریکا به ایران وارد می‌کند، را به خوبی متوجه باشد. این شرایط به اعضای مجمع توضیح داده شود تا تصمیمی که این مجمع اتخاذ می‌کند باعث افزایش فشار به مردم نشود.»

رئیس جمهور: نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر بدهیم!

سخنانی که تنها از سوی واعظی بیان نشد؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور هم در جمع مدیران بانکی کشور به تایید این اظهارات  پرداخت و حتی با بیان تندتری، نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بررسی لوایح مرتبط با FATF مورد نقد قرار داد و اعلام کرد که «نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر داده و بگوییم که هر تصمیمی آن‌ها بگیرند، ما نیز تابع هستیم؛ چنین نیست و صاحب این کشور، ملت بزرگ ایران هستند و حتماً مردم و بانک مرکزی و بانک‌ها نیز در این زمینه حرف خواهند زد.»

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

البته این تنها حرف آقای روحانی نبود. او با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود، نقد مدیریت دولتی را زیر سوال برد و تاکید کرد «تصمیم‌گیری در کشورمان یا با دولت، یا با مجلس و یا با رهبری است و رهبری چندین بار به من گفته‌اند که با لوایح ۴ گانه مخالفتی ندارند. دولت و مجلس هم که مشکلی با آن ندارد، پس چه کسی مخالف است.»

ظریف: دوستان بدانند تصمیمی که می‌گیرند چه آثاری دارد

هرچند موافقان تصویب لوایح مرتبط با FATF  تنها به رئیس‌جمهور و مسئول دفترش ختم نمی‌شود و این نظر بخش اعظمی از وزرای دولت است که این لوایح باید تصویب شود؛ محمد جواد ظریف نیز که چندی پیش استعفایش از وزارت امور خارجه خبرساز شد، یکی از آنان است.

آقای وزیر  پیش از مطرح کردن استعفایش در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران به بررسی لوایح مرتبط با  FATF واکنش نشان داد و تصریح کرد: «دوستان هر تصمیمی بگیرند ما تبعیت می کنیم اما خوب بدانند که تصمیم آنها چه آثاری دارد. دوستان واقعیات را نگاه کنند و تصمیم بگیرند. دوستان ما نگاه کنند و بر اساس واقعیات تصمیم بگیرند، تا حالا می گفتند که «اتفاقی نمی افتد، اتفاقی نمی افتد» حالا دارند می‌بینند. دو سال است از فرصتی که توافق کرده بودیم، گذشته است. ما به حرف آنها و آنکه چه گفتند، کاری نداریم، بلکه بحثمان درباره به ارتباطات کشور خودمان است.»

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: مجمع تشخیص در تصویب لوایح FATF همکاری جدی داشته باشد

از سوی دیگر لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور نیز می‌گوید «دولت معتقد است کارشناسی تصویب لوایح چهارگانه FATF لازم است و خطرات احتمالی که تصور می‌شود، قابل مدیریت است. توقع داریم مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری جدی در زمینه تصویب لوایح FATF داشته باشد؛ چراکه از نظر کارشناسی، دولت، مصلحت تصویب لوایح FATF را اثبات کرده است.»

نشریه اصلاح طلب صدا: مسئولیت یک مخالفت

البته اصرار و فشار‌ها برای گرفتن جواب مثبت از مجمع درباره لوایح چهارگانه FATF به همینجا ختم نمی‌شود، برای مثال نشریه اصلاح‌طلب «صدا» در آخرین شماره اخیر خود در گزارشی تحقیقی به تشریح جزییات روابط ایران با FATF طی سال‌های ۸۹ تا ۹۷ پرداخت و مواضع مخالفان، موافقان و ساکتان الحاق ایران به لوایح FATF بررسی کرد.

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

این نشریه اصلاح‌طلب همچنین صفحه نخست یکی از  شماره‌های خود را به تصاویر مخالفان الحاق ایران به لوایح مرتبط با FATF با تیتر «مسئولیت یک مخالفت» اختصاص داد و مواضعی همسو با چهره‌های دولتی گرفت که به نوعی عملکرد مجمع تشخیص مصلحت را نظام را جناحی جلوه داده و بر تصویب آن اصرار داشته و دارند.

واکنش تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات رئیس جمهور

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرداما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود و اظهارات مقامات دولتی از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر و اعضای آن با واکنش‌های تندی روبرو شد.

 آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای آخرین جلسه بررسی پالرمو در سال جاری و در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور گفت: «این سخن که «ده بیست نفر نمی‌توانند برای عموم مردم تصمیم بگیرند» واقعا سخن مغالطه آمیزی است و تعجب می‌کنم از آقای رئیس‌جمهور که نسبت به مسائل حقوقی هم مطلع است، چرا اینگونه سخن می‌گوید؟»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رسیدگی به لوایح مربوط به FATF با تاکید بر اجرای نص قانون اساسی اعلام کرد که «مقام معظم رهبری در نامه شان به مجمع تاکید کرده‌اند که این مساله با امعان نظر بررسی شود، لذا مجمع تشخیص وقت مستوفایی اختصاص داده و کمیسیون‌ها و اعضا جلسات متعدد و بحث‌های کارشناسی مفصلی کرده اند که در این مباحث از نمایندگان دولت نیز در جلسات حضور دارند و نظرشان را اعلام می‌کنند و می‌شنوند. مجمع تشخیص به دنبال مصلحت عمومی مردم است و تا نظری را با امعان به دست نیاورد طبیعتاً اقدامی نمی‌کند.»

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد که «در هر حال مجمع تشخیص مصلحت وظیفه خودش را انجام می‌دهد و ما امیدواریم اینگونه نباشد که مسئولان عالی رتبه کشور، هر وقت باب میلشان مطلبی گفته می‌شود، بپذیرند و هر وقت خلاف میل ایشان باشد، بگویند ده بیست نفر نمی‌توانند تصمیم بگیرند چرا که اگر این منطق باب شود، فردا، مردم می‌توانند در مورد تصمیمات دولت هم این را بگویند و ما امیدواریم مطالب بیان شده دراین خصوص تصحیح و جبران شود.»

محسن رضایی: هجمه‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکوک است!

البته این تنها واکنش مجمع تشخیصی‌ها به اظهارات روحانی نبود و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نشست خبری خود پس از آخرین جلسه این نهاد در سال جاری به اظهارات رئیس‌جمهور ضمن مشکوک دانستن هجمه‌ها نسبت به مجمع، آن را ناشی از ترس جریانی از نظارت این نهاد فراجناحی دانست و تصریح کرد: «این حرف حرفی دوستانه و قانونی نیست و موضع قانونی به یک نفر یا ۳۰ نفر ارتباطی ندارد و اگر قانون به جمعی اختیار داده باشد که تصمیمی را در چارچوب قانونی مشخص بگیرد، دیگر سایر موضوعات اهمیتی ندارد. اعضای هیئت دولت کم جمعیت‌تر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و اگر بنا باشد بر اساس این اظهارات رئیس جمهور عمل شود، پس ایشان نیز یک نفر است و نمی‌توان که نظرات یک نفر را مبنای بسیاری از حرکات کشور قرار داد.»

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی چیست؟!

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود، وظایف مجمع در بررسی لوایح مرتبط با FATF است، آن هم در شرایطی که موافقان و مخالفان مجمع تشخیص مصلحت نظام با طیف‌های فکری‌ مختلف در حال بررسی این مسئله هستند، پس چگونه برخی شائبه جناحی شدن عملکرد این نهاد تصمیم‌گیر را مطرح می‌کنند؟!

بر اساس آیین نامه داخلی این نهاد، مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای بند (۱) و (۸) اصل یکصدو دهم و اصل یکصد و دوازدهم وموارد دیگر مذکور در قانون اساسی و نیز اجرای حکم بیست و هفتم اسفندماه ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری، موظف به «تشخیص مصلحت در موارد تعارض میان مصوبه مجلس و نظر شورای نگهبان» می‌باشد و در مقام «تعیین سیاست‌های کلی نظام» و «حل معضلات کشور» و نیز موارد مهمی که «رهبری به آن ارجاع می‌کنند» «با توجه به مجموع وظائف مقرر در قانون اساسی» به عنوان «هیات مستشاری عالی رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران»، انجام وظیفه می‌کند.

به منظور فراهم آوردن اطلاعات دقیق مربوط به مباحث و مسائلی که در مجمع مطرح می‌شوند و آماده‌سازی آن‌ها برای تصمیم‌گیری و نیز بهره‌گیری کامل از آخرین فرآورده‌های کارشناسی دستگاه‌های مسئول دولتی و استفاده از تحقیقات کاربردی، توسعه‌ای و بنیادی موسسات پژوهشی کشور، کمیسیون‌های تخصصی دائمی و نیز کمیسیون‌های خاص مرکب از اعضاء تشکیل می‌شوند.

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

نتیجه بررسی کمیسیون‌ها به ترتیب وصول به دبیرخانه با تقسیم مسائل به موضوعات مربوط به تشخیص مصلحت و یا حل معضل و دیگر امور و نیز با تفکیک آن‌ها به فوری وعادی، براساس دستور رئیس مجمع در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد.

در موارد مربوط به بررسی و حل معضلات نظام (موضوع بند ۸ اصل یکصد و دهم) و تعیین سیاست‌های کلی نظام (موضوع بند ۱ اصل یکصد ودهم) و دیگر اموری که رهبری به مجمع ارجاع می‌دهند (قسمت دوم اصل یکصدو دوازدهم) شورای مجمع متشکل خواهد بود همه اعضای مجمع به استثنای فقهای شورای نگهبان، مگر فق‌هایی که عضو حقیقی نیز هستند، این جلسات حداقل با حضور دو سوم اعضاء رسمیت می‌یابند و تصمیمات درموارد مربوط به معضلات و مسائل دیگر به اکثریت مطلق اعضای حاضر معتبر خواهند بود.

سازوکار عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام به گونه‌ای است که تصمیمات مسائل حساس با نظر اکثریت مطلق این نهاد گرفته شده و به نوعی می‌توان عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام را فراجناحی خواند چراکه شخصیت‌های مختلف با تفکرات و طیف‌های مختلف در کنار یکدیگر نشسته و به تصمیم‌گیری برای مسائل حیاتی و کلان کشور می‌پردازند.

درحالی‌که عملکرد قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد نقد و هجمه دولتی‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، نگاهی گذارا به وظیفه این نهاد رسمی به خوبی نشان می‌دهد که فارغ از رنگ‌بندی‌های سیاسی قرار است مصلحت نظام بررسی و تشخیص داده شود، نه مصلحت عده و جریانی خاص!

دولتی‌ها مسئولیت تصمیم خود را می‌پذیرند؟!

در روزهایی که بیشتر از هر زمان دیگری مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشغول بررسی و تصمیم‌گیری درباره یکی از مهمترین مسایل روز کشور است، برخی چهره‌های دولتی و احزاب سیاسی در حالی این نهاد را تحت فشار قرار می‌دهند و مدعی‌اند «مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مسئولیت مخالفت با لوایح FATF را بپذیرد» که خودشان هیچ‌گاه حاضر نشدند تضمین دهند در صورت تصویب این لوایح لااقل بخشی از نظام مالی مشکلات کشور یعنی بانک‌ها حل شود!

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

این ادعا با مرور اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش جلوه واقعیت به خود می‌گیرد همان روزی که ظریف در «بهارستان» گفت: «من و رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با پیوستن به CFT مشکلات‌مان حل شود.»

این ترجیع بند عبارتی بود که وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به زبان آورد و شاید این حرف را باید صریح‌ترین اعتراف دولتی‌ها به بی اثر بودن الحاق ایران به لوایح مرتبط با FATF و عدم تضمین آنان برای حل مشکلات اقتصادی دانست.

دبیر اجرایی FATF: هیچ تضمینی برای خروج ایران از فهرست سیاه وجود ندارد

همه این حدولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کردواشی در حالی‌است که دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی در مصاحبه با بی‌بی‌سی صراحتا اعلام می‌کند که با وجود تلاش‌های انجام‌شده، هیچ تضمینی برای خروج ایران از فهرست سیاه این سازمان وجود ندارد!

دیوید لوئیس در پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی که از او پرسید آیا تضمینی وجود دارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از فهرست سیاه آن خارج شود، گفت: «هیچ تضمینی در کار نیست اما این اقدام می‌تواند شرایطی را برای این کشورها فراهم کند تا وارد داد و ستد با سایر کشورها شوند؛ چرا که می‌تواند نشان دهد که این کشورها محل‌های امنی برای سرمایه‌گذاری هستند!»

مجری بی‌بی‌سی سپس خطاب به دبیر اجرایی FATF گفت: «مشکل ایرانی‌ها هم دقیقا همین است. آنها می‌گویند هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر ما تمام خواسته‌های FATF را اجرا کنیم، کشوری مانند آمریکا مانع از خروج ما از فهرست سیاه نشود. نظر شما در این باره چیست؟»

لوئیس ضمن طفره رفتن از سوال اصلی پاسخ داد: «ما نمی‌توانیم هیچ کشوری را وادار به داد و ستد با کشور دیگری بکنیم اما می‌توانیم یک برآورد عینی از شرایط موجود در آن کشور ارائه دهیم که نشان می‌دهد آیا این کشور محل امنی برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار است یا نه. استانداردهایی که ما در نظر می‌گیریم، معیارهایی کاملا فنی هستند که هدفشان این است که نشان دهند آیا آن کشور تدابیر لازم را برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی گروه‌های تروریستی در نظر گرفته است یا نه.»

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند!

فراموش نکنیم که چند سال قبل و در روزهایی که شرایط به مراتب متفاوت‌تر از این روزها بود؛ عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی گفته بود: «برجام در مرحله اجرا با هیچ‌گونه صدمه‌ای مواجه نمی‌شود، چون «کری» این تضمین را به عنوان وزیر خارجه آمریکا به صورت کتبی با امضای رسمی داده است.»

دولتی‌ها برای FATF یک «جان کری» کم دارند! / همه فشارهایی که «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تحمل کرد

حال سوال اینجاست؛ دیروز که امضای «کری» تضمین برجام بود، چنین بلایی بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» آمد اما امروز که امضای هیچ فردی قرار نیست تضمین لوایح FATF شود، قرار است چه عاقبتی در انتظار این لوایح باشد؟!

گزارش از الهه قاسمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ملت پشتیبان شماست
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی
۱۵:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
برجام چه نفعی داشت که fatf داشته باشه ترکمن چای دیگه ای درست نکنید
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
ظریف به اروپا اعتماد نکن داداش
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۱:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
کلاه برجام برسر ماست . ما تعهد دادیم و عمل کردیم اما غرب نه. چه تضمینی وجود دارد که درfatf همین اتفاق نیفتد . فشار را برمردم میگذارید بدون شنیدن صدای مردمی که زیر فشار مالی دارند خورد می شوند چون غرب به تعهداتش عمل نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
دولتی ها بودجه دفاعی رو نصف و دنبال برجام های دیگری هستند.
Iran (Islamic Republic of)
نظري
۱۰:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
بخدا اگه لوايه چهارگانه هم پذيرفته شود محال است دست از سرما بردترند فقط بهانه است....دست اخر هم هيچكس جوابگو نيست..مثل برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مردم دیگر اعتمادی به دولت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
اقایان موافق با تصویب لوایح مزخرف ، ایا شما تضمین می کنید که با تصویب و تایید این لوایح مشکلات ما حل می شود ؟
ایا مسئولیت اثار مخرب ان را می پذیرید ؟
چنانچه نمی توانید مسئولیت عواقب ان را بپذیرید پس چرا این قدر به تصویب چیزی که به ان اطمینان ندارید اصرار می کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام نباید به اروپا اعتماد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین متوجه باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
بابا مردیم به خدا دولت که ول کرده اجناس چنان گرون شده مردم زیر فشارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
قبل از پذیرش لوایح چهارگانه بایستی کسانی که قرارداد خسارت بار برجام را بر ملت تحمیل کردند بابت خسارت های وارده برملت به دلیل فریب خوردن از کری عذرخواهی کنند و مسئولیت آن را بپذیرند. بنا براین عقل حکم می کند برجام 2 تصویب نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر دروغگو. مرگ بر منافق. مرگ بر گرانی. مرگ بر جاسوس انگلیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بله خبر داریم که چه خسارتی به کشور زدن با تصویب برجام.همچنان تحریم هستیم و هسته ای بتن شد.حالا میخان با fatf خسارت جدید بزنن
Iran (Islamic Republic of)
قیم
۲۳:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
با طناب پوسیده پالرمو تو چاه نرید
Iran (Islamic Republic of)
گلزار
۲۳:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام خوب بود اثراتش به نظرم.
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چي شد ظريف تو كه استعفا داده بودي چرا دوباره برگشتي؟ بابا اينا دارن فيلم بازي مي كنن هرگز از اين صندلي ها دست نمي كشند
Iran (Islamic Republic of)
مجیدی
۲۳:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دستم بشکنه دستم خورد اشتباهی منفی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
اگه مثل دکتر هاشمی به فکر مردم بود فوری با استعفا موافقت می شد
Germany
رضا
۲۱:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
میزان رای ملت است . رای گیری از مردم برای قبول یا رد fatf
Czechia
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اینها تا برجام رو طبق شعار هایشان اجرا نکنند حق حرف زدن در مورد هیچ برنامه تازه ای رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
۷۷..
۲۱:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اگر خوب است چرا جناب وزیر در مجلس گفت بنده وریس جمهور هیچ تضمینی نمی دهیم حال چرا از مجمع می خواهند تضمین بدهند؟ مشکل چیز دیگری هست
Iran (Islamic Republic of)
عباس علی زاده
۲۱:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اقای روحانی در برجام قول داد که تمام مشکلات مردم حل می شود، تحریم ها برداشته می شود. و ....
اما امروز حقیقت ماجرا چیزی دیگری است.
بعد از پذیرش برجام نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه شدیتر هم شد ، وضعیت اقتصادی این شد که می بینیم . اقای روحانی درس عبرت نشد . میخواهید وضعیت کشور را با پذیرش fatf بدتر کنید . تا کی میخواهید به آمریکا و اروپا اعتماد کنید. بیدار شوید . بیدار شوید . بیدار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چطور تصمیم گیری دولت چند نفر نیست ولی تصمیم مجمع تصمیم ۱۰ تآ. ۲۰ نفره؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آقای روحانی رئیس جمهور محترم شما با برجام چه کاری انجام دادید که حالا اصرار به تصویبFATF دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در صورتی که شما اونوقت به مردم ایران قول یا تضمین دادید که درصورت تصویب برجام تمام تحریمها لغو میشود و تمام مشکلات اقتصادی هم حل میشود !
پس چی شد؟ اگر فراموش کردید فیلمش تو صداوسیما و تلگرام و اینستاگرام موجود است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نمیشه که هر دفعه با عوامفریبی و بیان لوایح بیگانه که نفعی برای ملت و کشور نداره رو تحمیل کشور کنند و خسارت بزنند به ملت و کشور و بدون پاسخگویی بذارن برن،خیلی از این طرح مطمئن هستید ضمانت کنید که به ضرر ملت و کشور نیست و اگر خسارتی به کشور وارد شد موافقانش باید تاوانش رو بپردازند و پاسخگو باشن،با همون ترفندهایی که برجام رو تحمیل کردن حالا میخوان این رو هم تحمیل کشور کنند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۹:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مگردولتی هامسئولیت فضاحت برجام راپذیرفته اند که حالا مسئولیت عدم پذیرش اف ای تی اف راطلبکارشده اند.
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نگران نباید شد هر جا قول هایی که داده شد و عملی نشد فقط یک عبارت "علی برکت ال...."
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۹:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اولاکه همه کشورهاعضویت ندارندوطاق آسمان برایشان زمین نمیادثانیاازآنجائیکه بالفرض تصویب شوداماقابل اعمال سلیقه درآن باشدوبگویندامنیت سرمایه گذاری نیست وترامپ که مردم ایران وحزب اله ومجاهدین مقاومت وهرکشوری راامروزایران وسوریه فرداهم روسیه وچین رامثلاتروریست میداندوحتی باپیش شرط ماراازلیست سلیقه ای منافع غیرقانونی وسلطه جویانه شان خارج نمیکنندو مثل برجام یکطرفه بازی خواهندداد2/12/1397
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نباید به دشمن بهانه داد
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۱:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نباید با دشمن همراهی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چطوری میشه بهانه به دست دشمن نداد ؟ با عقب نشینی یا با تو دهنی محکم که دندوناش خرد بشه
نظر شما وادادگی هست که هر چی گفتن قبول کنیم نتیجه اش میشه همین که هر روز خواسته جدیدی رو می کنن.
نظر ما اینه که استقلال خدومون رو حفظ کنیم و به درون نگاه کنیم و چشم امید به الطاف کدخدا نداشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام و مسلمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اگر اف .ا.تی.اف امضاشود... یحتمل دلار. 50 هزار تومانی بدست درخیابان پایکوبی میکنن ..
تجربه برجام
Iran (Islamic Republic of)
سحراب ولیپور از روستای تورچی از توابع ملکان
۱۸:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام را با ترفند تصویب کردن مشکلات مردم کم شود .اما صد برابر شد .میدونید چرا؟چون دشمن را نمیشناسن.من بعتوان یک ایرانی از مسئولین سئوال دارم مگر پالرمو برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم نیست ؟پس شما نمیدانید تامین مالی داعش را کدام کشور و تسلیحاتش را کدام کشو تامیین میکرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام نتیجش چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
این دولت ما دوبار در برنامه هسته ای از غرب رو دست خورد یه بار زمانی که دبیر شورا امنیت ملی در دهه هشتاد بود یه بار هم در مسئله برجام .فکر کنم یه بار دیگه هم میخواد رو دست بخوره .در ضرب المثل ها داریم ادم زیرک دوبار از یه سوراخ گزیده نمیشه .ایا تفکر نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید هرکس تقوا داشته باشد در بن بست قرار نمی گیرد، چه در دنیا و چه در قبر و برزخ و قیامت اما با کمال تاسف غرب زدگانی که پای تقوای آنان لنگ است و توکل ندارند، با زبان بی زبانی فریاد می زنند که به بن بست رسیده ایم و باید به کدخدا و شیطان بزرگ پناه ببریم
Iran (Islamic Republic of)
كيوان
۱۸:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
يه روز برجام ،يه روز FATF و ... اگه حال حل مشكلات كشور رو نداريد بگید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بنظرم ردش کنند.بعد میریم توی لیست سیاه که الانشم با این تحریم های ظالمانه زیاد فرقی نمیکنه، مدتی با آن زندگی کنیم اگه جواب داد که بهتر اگه دیدیم داره تحت فشار قرار می گیریم پیشنهاد پبوستن به FATF میدیم.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آقای قالیباف راست میگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
کاش قالیباف رئیس جمهور شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
جناب آقای دکتر ظریف!!

خدا با ما است. لطفا سعی نمائید با توکل بخدا قدمها یتان را محکم بردارید همانگونه که در جبهه جنگ تحمیلی جوانان ما قدمهایشان را محکم برداشتندو بدون تجهیزات آنچنانی با همه استکبار جهانی فقط با توکل بخدای لا یزال محکم جلوی دشمن ایستادند وبیاری خدا در جنگ معجزانه بیروز شدند. !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خدا با ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دوستان عزیز برجام باعث شده بود ک دلار 3 هزار تومان باش و با خروجش تا مرز 20 هزارتومان هم رفت پس برجام موثر بود نیمه ی خالی لیوان رو نبینیم نیمه پر رو هم نیگا کنیم خاهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دلار راهمه فهمیدند و قبلا هم میگفتند که مصنوعا وبرای انتخابات پایین نگهداشته اند و ربطی به برجام نداشته و ندارد
Germany
ناصر
۱۷:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام؟
برجام که جایی نرفته،هنوز با قدرت در حال بیچاره کردن مردمه.
Iran (Islamic Republic of)
كيوان
۱۸:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ما كه هيچ اختياري نداشتيم
أمريكا خودش برجام رو كنسل كرد
Germany
رضا
۲۳:۱۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
خاهشا یعنی چی ؟ شاید منظور خواهشا" است ،،،،،، FATF به این صورت یکی از درهای جهنم است برای ملت ومکتب ما ..،،
Germany
صبا
۱۷:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بیچاره میشیم .

سبد کالا گیریم خرج یک ماه مردم رو داد اون 7 سال و 11 ماه دیگه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اگراین لایحه تصویب نشود روزگارتان بدترازاین خواهدشد.
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ناشناس جان مرگ من توظریف نیستی؟؟؟
-
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
باتصویب این لایحه دلار میشه50هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
عجب .
Iran (Islamic Republic of)
همون قبليِ
۱۶:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
من زياد از سياست سر در نميارم ولي مطمئنم كه هيچ كي دوست كشور ما نيست و خيري هم براي ما نمي خواد اينكه اونا اينقد منتظر تصويب اين پروتكل هستن من شك ندارم خواب بدي از طريق همين موضوع برامون ديدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
پس دوست عزیزبهتردرهمان حالت بی اصلاعی بمانی چون آرام وآسوده هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آنهایی که فکر می کنن آمریکا و عربستان و اسرائیل برای حل مشکل ایران می خواهند این لوایح را در کشور ما به تصویب برسونند ، خیلی خوش خیالند . هیچ کشور برای منفعت دیگر کشورها کار نمی کنه . گربه محض رضای خدا موش نمی گیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
موافقان اف ای تی اف فعلا در مورد بازار گوشت و خودرو به مردم پاسخ بدهند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چه ربطی داره یادگرفتیم همه مسایل رابهم پیوندبزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ربطش رو از روحانی بپرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مگه نگفتن با برجام همه چي حل ميشه
پس چي شد؟
همه چيز كه افتضاح شد
حالا چه طوري cft رو باور كنيم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا تضمین نمیدن شاید مدونند از این پالرمو وا ای تی اف هم کاری برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ایکاش کاری بر نمیآمد
United Arab Emirates
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آقای ظریف کاش می رفتی استراحت.خسته شدی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
. یک رفراندوم برگزار کنید ، اگر دولت صادق هست رجوع به آرای مردم کنه. ناراحتی با معیشعت مردم بس است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اون ده درصدی بود که قالیباف گفت اونا رای میخرن وای تصویب شدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اول یک رفراندوم برای اینکه ببینند اصلا مردم هنوز این بعضی از مسئولان را میخواهند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دمتون گرم واقعا دارید در مسیر درست گفتمان و حقیقت پیش می روید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ناجوانمردانه معیشت مردم را جهت تصویب برجام وfatf و سایر لایحه های استعماری .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بیشترخودتان تاریخ رامطالعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خودشان هیچ تضمینی نمیدهند که اگر fatf تصویب شد تاثیری در معیشت مردم داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
تأثیر قطعا دارد ،منتهی تأثیر منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
فقط دعا میکنم که سال ۹۸ هم زود بیاد و تموم بشه
Germany
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
این fatf هم مثل چوب دوسر میباشد
اگر عضو نشویم یعنی داریم به کل جهان به صراحت اعلام میکنیم که از تروریسم حمایت میکنیم
اگر هم عضو شویم مشکلات بدتری دارد
بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کنیم
البته میتوانیم تا کنار رفتن ترامپ دیوانه از ریاست جمهوری قبول کردن این چهار لایحه را موکول کنیم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
انشالله از برجام هر چه زودتر خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ابتدا برجام را علم کردند و همه را مجبور به پذیرش آن کردند و با اتمام اجلاس برجام از برداشته شدن تمام تحریمها صحبت کردند و مفاد برجام را وارونه به مردم گفتند. و الان نتایج برجام بر هیچ کس پوشیده نیست. الان مملکت در یک اوضاع گیر افتاده و حالا FATF را علم کردند که قبلا در برجام بود ولی به مردم نمیگفتند که ملحق شدن به آن چگونه است. آقای روحانی و آقای ظریف شما رآکوتورها و مراکز هسته ای را تعطیل و هیچ ثمری برای این ملت به بار نیاوردید حالا چی از جان این مملکت میخواهید. این آقایان چرا نمیخواهند درست فکر کنند . آقای روحانی و آقای ظریف خواهشا به داد مردم برسید حل مشکل مردم توافق به هر قیمت با آمریکا نیست راه حل مشکل مردم مبارزه قاطع با فساد و کوتاه کردن دستان آمریکایی در بودجه و پول مردم است. مبارزه با فساد بانکی و اداری و سازمان یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بنده طرفدارهیچکدام نیستم ولی همه مسائل رانباید دریک قابلمه ریخت وهم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اتفاقا همه اين مسائل به هم مربوطند
تصويب برجام ما رو به اين روز انداخت fitf هم بدتر از اون ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آقای روحانی (رئیس جمهور) به داد ملت برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
جناب روحانی دردی به درد ملت اضافه نکنند ما توقع کاستن درد مردم از ایشان نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
منتظرباش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
چشم همین الان
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
الان چرا هیچی نمیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر از برجام خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
که چی بشه که کشوربرگرددهفت سال عقب می دانید قطعنامه۲۲۳۱شورای امنیت بر میگردد می دانید معنایش چیست.بیشترمطالعه کنید .همینطور صحبت نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
کاش کشور برگردد هفت سال قبل. هفت سال پیش واقعاً اوضاع خیلی بهتر از الآن بود. قدرش را ندانستیم. اگر هفت سال پیش، هزینه و وقت کشور را برای رونق تولید داخلی صرف می‌کردیم و نه برای برجام بی‌ سرانجام، خیلی بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
حالا جان کری هست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
دیوید لویس آمریکایی از افرادیست که در دولت آمریکا مستقیما"و از مسئولین تحریم های ایران میباشد به گفته خودشان با وجود تمامی تحریمها نتوانسته اند ایران را ایزوله کنند و در تمام موارد ایران توانسته با موفقیت تحریم ها را دور بزند و صریحا"اعلام میکنند با قبول این لوایح از طرف ایران این کشور دیگر نمیتواند تحریم ها را دور بزند و آنگاه است که ما میتوانیم به خواسته خود در قبال ایران برسیم و ایران را به زانو درآوریم اینجا سئوالی پیش میآید بعضی از مسئولین ما در زمین کی بازی میکنند و چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
روحانی گفته : نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر داده و بگوییم که هر تصمیمی آن‌ها بگیرند، ما نیز تابع هستیم؛!!
چطور میشود اختیار بیش از 90 درصد بودجه کشور را به مدت 8 سال به رییس جمهور بدهند که با یک تصمیم غلط چوب حراج به 62 تن طلای کشور و میلیلردها دلار ارز کشور بزند یا با بازی برجام چند سال از وقت و انرژی کشور و .... را هدر بدهد و ....!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
عباس علی زاده
۲۱:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بله چطور شما با چند وزیر وضعیت کشور را با تصویب برجام به اینجا رساندین که خیلی خانوادها به سختی دارند زندگی می کنند . ولی شما باز فریب دشمن را می خورید و به فکر لایحه استکباری fatf هستید. دشمن دشمن است . بیدار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آقا برجام خوب بود اگر نبود تورم زوتر اتفاق میفتاد اما بد از برجام سیاست ما یک دفعه تبدیل شد به سیاست نظامی سیاست مون یک دفعه عوض شد پولی که بابت برجام آزاد شد چی شد عربستان با سیاست که داشت الان داره همه کار می‌کنه روابط شو با کشورهای قدرت مند مثل آمریکا داره زیاد می‌کنه و از اون ور داره صلاح میخره شایدم نیروگاه هسته ای بزنه کلا قانونش اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
درسته.
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مسولای ما فقط دارن امتیاز میدن و به جاش هیچی نمیگیرن، کلی هم منت سرمون میذارن . خیلی راحت زحمت های چند ساله دانشمندان رو نابود کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام اصلا خوب نبود چشمتو باز کن ببین هسته ای رو ازمون گرفتن و بجاش هنوزم تحریم هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
این قضیه پالرمو اصلا خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نه بابا اینقدرخوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اگر برجام که خیانت بود (به خاطر این وضعیت بیکاری و گرانی و ... ) مسئولین را پای محکمه قاضی می برد الان وقت و هزینه مملکت را روی این موضوع جدید نمی گذاشتند و اشتباهاتشان را جبران می کردند.
منم اگه اشتباه کنم و کسی کاری بهم نداشته باشه به اشتباهاتم ادامه می دهم و اگر کسی مخالف باشد را سرزنش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر نفوذی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بهترین کار اینه که این تصمیم رو به رای مردم گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
اونایی که منفی دادن مگه اصل مردم نیستن؟ به جای اینکه تعدادی به جای مردم تصمیم بگیرن خب خودم مردم تصمیم بگیرن. مگه مردم نیستن که نماینده انتخاب میکنن رییس جمهور انتخاب میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مردم اکثرا نمی دونن اصلا FATF چی هست ، چطوری و بر چه اساس رای بدن؟ فقط بازیچه رسانه ها و جناح ها میشن
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۱:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بهترین کار احترام با قانون و اجرای قانون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
امضای «کری» تضمین برجام بود!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
آیا در تصویب برجام دولتی ها هم همین کار را کردند
آیا دولت مسئولیت اجرا نشدن برجام را به عهده گرفت
آن 10 یا20 نفری که با هیا هو برجام را به خورد ملت دادند دیگر حنا یشان رنگ ندارد
آنهای که برجام را امضا کردند باید مواخذ شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
جلوی گرانی ها باید گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه هر چه سریع از برجام خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
کاملا موافقم. همان کسانی که از برجام استفاده تبلیغاتی کردند الآن کجا هستند چرا نمیان صحبت کنند.
آخرین اخبار