خانوی گفت: اسفند ماه از بیش از ۱۰۰ قلم داروی تولید داخل رونمایی می‌شود که از این تعداد ۴۰ قلم در دسته فرآورده‌های طبیعی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در نشست خبری توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد:یازده اسفند از ۱۲۰ قلم داروی تولید داخل رونمایی می‌شود که از این تعداد ۴۰ قلم در دسته فرآورده‌های طبیعی قرار دارد.

خانوی گفت: ما برای انتخاب این دارو‌ها شاخص‌هایی نظیر استفاده از تکنولوژی‌های جدید تولید در شرایط خاص و توجه به تامین نیاز بیماران خاص را در نظر گرفتیم.

صدور ۴ هزار مجوز برای فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها

مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون حدود ۴ هزار مجوز برای فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها صادر شده است، اظهار کرد: برای ما جای افتخار دارد که مکمل‌ها در داخل کشور تولید شوند، اما باید توجه داشت صنعت داروی سنتی در حوزه فرآورده‌های طبیعی و سنتی هنوز نوپاست.

وی افزود: مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی تولید داخل با تکنولوژی‌های روز تولید می‌شود و این امکان ایجاد شده که فرآورده‌هایی با کیفیت قابل اطمینان در اختیار مصرف کننده‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ با سختی‌هایی در تامین دارو مواجه بودیم، اما خوشبختانه در زمینه تولید فرآورده‌های طبیعی به دلیل اینکه مواد اولیه تولید داخل کشورهستند، مشکل چندانی نداشتیم.

مشکلات بازار عامل کمبود شیرخشک رژیمی بود

مدیرکل اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در برهه‌ای از زمان با مشکل تامین شیر خشک‌های رژیمی مواجه شدیم که بررسی‌های نشان داد توزیع این شیر خشک‌ها با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است، اما مشکلاتی در بازار باعث ایجاد کمبود شد.

وی اظهار کرد: در تامین مکمل‌ها برنامه‌ریزی‌های مناسبی در سال ۹۸ انجام شده است و در سال آینده مشکلی نخواهیم داشت افزون بر این سازوکار‌هایی برای تامین شیر خشک مورد نیاز نوزادان انجام شده است و با این روند در سال آینده با مشکل مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار