سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت:روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می‌شود.

سیروان غفوری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می‌شود که ۱۸۰ تن آن به کارخانه بازیافت و ۲۰۰ تن هم به محل دفن زباله‌های شهری انتفال داده می‌شود.

وی افزود:محل دفن پسماند‌های شهری در سال ۷۰ در زمینی بالغ بر ۳۵ هکتار احداث شد که زباله‌های شهری به این محل انتقال می‌یابد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج بابیان اینکه تنها یک سایت دفن زباله در این شهر وجود دارد، افزود:عملیات تفکیک زباله‌های انتقال داده شده به سایت بازیافت توسط بخش خصوص انجام می‌شود و فلزات شامل آلومینیوم، آهن و...، پلاستیک و مقوا جداسازی و جهت بازیافت به کارخانه‌های مربوط ارسال می‌شود.

غفوری عنوان کرد: مواد آلی نیز جداسازی شده و در سایت‌های تخمیر در کارخانه بازیافت پس از طی مراحل هوادهی تبدیل به کود کمپوست شده و سایر مواد باقیمانده زباله به محل دفن حمل و دفن بهداشتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پذیرش زباله‌های روستا‌های اطراف شهر سنندج نیز تا شعاع ۲۰ کیلومتری انجام می‌شود که باعث کاهش آلودگی در این محل‌ها شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج درپایان گفت: در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی تمامی زباله‌ها شهری در لندفیل کیلک با خاک ونخاله پوشانده می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شهرداری ، مناظرطبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار