معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به کشاورزانی که می‌خواهند نوع کشت محصولات کشاورزیشان را از سطح باز به گلخانه‌ای و داربستی تغییر دهند تسهیلات پرداخت می‌شود.

کشاورزان برای توسعه گلخانه‌ها تسهیلات می‌گیرندخسرو عمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: این تسهیلات در مناطق برخودار استان شامل بخش‌های مرکزی شهرستان‌های دشتی، دشتستان و بوشهر با سود ۹ درصد و در سایر نقاط هفت درصد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات متناسب با طرح ارائه شده خواهد بود، بیان کرد: کشاورزان هم استانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سیتا برای درخواست این تسهیلات نام نویسی کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هدف از این طرح را مدیریت منابع آب و خاک عنوان کرد و از کشاورزان استان بوشهر خواست نوع کشت محصولاتشان را به گلخانه‌ای تبدیل کنند، زیرا با استفاده از این روش، می‌توانند سطح زیر کشت را تا یک پنجم کاهش دهند، اما به میزان قبل محصول برداشت کنند.

عمرانی بیان کرد: حدود سه هزار هکتار مزرعه محصولات جالیزی در استان بوشهر داریم که با توجه به اینکه مصرف آب بالایی دارند، کشت آن‌ها در گلخانه‌ها، نقش مهمی در مدیریت منابع آبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

جهاد کشاورزی برای افزایش گلخانه‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.