نحوی نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت وسایل توانبخشی همچون ویلچر و سمعک غیرممکن است، گفت: وسایل توانبخشی وارداتی نیستند که قیمت‌شان افزایش یابد.

قیمت سمعک و ویلچر افزایش نیافته است/ نبود بحران در زمینه تولید وسایل توانبخشی در کشورحسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بودجه کشور جزئیات برای خدمات توانبخشی ذکر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب لایحه بودجه توسط مجلس یکی از محورها افزایش مبلغ حوزه توانبخشی است، افزود: افزایش قیمت وسایل توانبخشی همچون ویلچر و سمعک غیرممکن است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: وسایل توانبخشی وارداتی نیستند که قیمت‌شان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ناراضی بودن مددجو از وسیله مورد نظر تنها به دلیل مقایسه آن با کالای مشابه خارجی است، گفت: ما باید در راستای اقتصاد مقاومتی و محدودیت اعتبارات، تولیدات داخلی را حمایت کنیم و ایرادات را انعکاس دهیم تا کیفیت این تولیدات هم افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: مستمری مددجویان باید ۱۰۰ درصد حداقل دستمزد باشد 


نحوی نژاد تصریح کرد: به این دلیل که فناوری ویلچر برقی در کشور وجود ندارد و ۳۰ تا ۴۰ درصد قطعات آن به خارج وابسته است، با افزایش قیمت اندکی مواجه است.

وی با بیان اینکه برای تهیه ویلچر برقی چند دانشگاه ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سال آینده ویلچرهای برقی هم با اُفت قیمت روبه رو شوند.

نحوی نژاد گفت: در حال حاضر در زمینه تجهیزات توانبخشی در کشور با بحران مواجه نیستیم، چرا که هم بخش دولتی و هم بخش غیر دولتی این میزان را مدیریت کرده‌اند.

انتهای پیام/

افزایش قیمت وسایل توانبخشی غیرممکن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خدایی افزایش قیمت اندکی داشته ویلچر پس چطور ویلچر برقی 4 میلیونی الان شده 14 میلیون تومن
آخرین اخبار