مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس گفت: میزان هدر رفت آب در شبکه‌های روستایی ۳۵ درصد اعلام شده است.

۳۵ درصد هدر رفت آب در شبکه‌ های روستایی فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس با اشاره به هدر رفت ۳۵ درصدی آب در شبکه‌های روستایی استان بیان کرد: تامین اعتبار لازم برای ساماندهی شبکه‌های توزیع و مصرف رویکردی است که از هدر رفت بیشتر آب جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: ۶۸۴ روستای فارس در شرایط بحرانی تامین آب هستند و در حال حاضر آبرسانی به این روستا‌ها با استفاده از دستگاه‌ های آب شیرین کن و تانکر‌های سیار انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس ادامه داد: ۲ هزار و ۳۷۴ روستا بالای ۲۰ خانوار در فارس زیر پوشش خدمات این شرکت هستند که با استفاده از ۸۶ دستگاه آب شیرین‌کن به صورت شبانه‌روزی در مناطقی که آب شرب بهداشتی ندارند، آب تصفیه شده با کیفیت آب معدنی به این روستا‌ها انتقال می‌یابد.

بوستانی با بیان اینکه خشک شدن چاه‌ های آب به دلیل خشکسالی و تداوم شرایط جوی بوده، افزود: به طور میانگین قیمت تمام شده یک مترمکعب آب شرب یک هزار و ۴۶۸ تومان است که آب در مناطق روستایی به بهای هر متر مکعب ۳۲۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و پرداخت آب بها روستاییان و مشترکان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس در حدود ۹ میلیارد تومان مطالبات و ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران دارد که پرداخت بخشی از این بدهی با دریافت مطالبات امکان پذیر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس اظهار کرد: ۴۵۰ روستا در استان فارس قبل از انقلاب  دارای آب شرب سالم بودند که به دلیل  فرسودگی شبکه دوباره آب‌رسانی شدند و  بعد از انقلاب نیز ۲ هزار و ۷۱۰ روستا با ساخت شبکه های روستایی از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.  
انتهای پیام/ت

هدر رفت آب در شبکه‌های روستایی

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار