مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی برای بیش از ۲۵۰۰ راس دام سنگین توسط شبکه دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر آغاز شد.

عملیات واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کبری توکلی افزود: عملیات واکسیناسیون تب برفکی برای بیش از ۲۵۰۰ راس دام سنگین در دهستان انگالی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر آغاز شد.

وی بیان کرد: تب برفکی از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مسری و بسیار واگیر دار در بین گاو‌ها و نشخوارکنندگان است که باعث خسارات اقتصادی قابل توجهی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر عنوان کرد: تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.

توکلی تصریح کرد: این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد نموده و متعاقبا تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

وی از جمله راه‌های مقابله با این بیماری را اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به منظور جلوگیری از ورود ویروس تب برفکی، واکسیناسیون و ایجاد پوشش ایمنی در دام‌های مورد هدف، مراقبت کلینیکی و سرولوژیکی و ... دانست.

انتهای پیام/م

آغاز واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان بوشهر

برچسب ها: دامپزشکی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.