به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین معیارهای خرید یک خودرو در کنار طراحی و امکانات، قابل اطمینان بودن (Reliability) آن است. با پیشرفت تکنولوژی و عرضه خودروهای جدید به بازار، مشکلات فنی و خرابی خودرو به طور چشمگیری کاهش یافته، اما این بدان معنی نیست که این مشکلات در خودروهای جدید به صورت کامل ریشهکن شده باشد. از این رو طی یک نظرسنجی، مشتریان ۶ خودروی جدید از مشکلات فنی و برقی متعدد در خودروهایشان سخن گفتهاند. فهرست این ۶ خودرو به قرار زیر است:
مشتریان نسل جدید آکورا RDX به تازگی از مشکلات این خودرو گفتهاند. مشکلاتی از قبیل: نقص امکانات الکترونیکی همچون مسیریاب ماهوارهای در این خودرو به کرات مشاهده شده و به گفته مدیران این شرکت، این اتفاق معمولا در خودروهای جدید رخ میدهد و در صدد رفع آن هستیم. سخنگوی این شرکت در ادامه میگوید "قرار است به زودی یه بروزرسانی نرمافزاری برای کامپیوتر این مدل ارائه شود و به صورت اتوماتیک و از طریق اینترنت به خودروها ارسال شود. این که مشتریان مشکلات خود را با ما در میان میگذارند نکته بسیار خوبی است که به ما کمک میکند با سرعت بیشتر به عیبیابی سیستم بپردازیم".
یکی از پرفروشترین و پرطرفدارترین محصولات بیامو، سری ۵ این شرکت است که تلفیقی از رانندگی اسپرت سری ۳ و امکانات لوکس سری ۷ را با قیمت مناسب ارائه میکند. حال در جدیدترین نسل سری ۵ (با کد اتاق G۳۰) مشکلات متعددی گزارش شدهاند. اکثر این مشکلات به مربوط به بخش برقی و سیستمهای الکترونیکی این خودرو هستند. برای مثلا نقص در سیستم ورود و خروج بدون کلید و چراغهای خوشآمد گویی و یا هنگ کردن صفحه نمایش گرافیکی و سیستم مسیریاب ماهوارهای از جمله این مشکلات هستند. بامو هنوز در این بار صحبتی نکرده است.
دلیل قرار گرفتن نام این دو خودرو در کنار هم، بهرهگیری از پلتفرم و تکنولوژی مشترک گروه فیات-کرایسلر است. این رو این دو خودرو را تقریبا میتوان یک روح در دو بدن دانست که مشکلات مشترکی هم از آنها گزارش شده است.
مشتریان این دو خودرو مشکلات متعدد الکترونیکی را گزارش کردهاند که شامل فریز شدن صفحه نمایشگر خودرو و مشکلاتی در مسیریاب ماهوارهای و رادیو میشود. البته مشتریان کرایسلر ۳۰۰ میبایستی با مشکلات سیستم تهویه مطبوع نیز دستوپنجه نرم کنند. این در حالی است که دوج چارجر با وجود عدم برخورداری از این مشکل، با افت کیفی قطعات و عدوات تزیینی بیرونی و داخلی خودرو مواجه بوده و جدا شدن چسب این قطعات به کرات مشاهده شده است. سخنگوی این شرکت در اینباره میگوید "قابلیت اطمینان در خودروهای تولیدی گروه فیات-کرایسلر و کیفیت محصولات از مهمترین اهداف ماست. برای مشکلات الکترونیکی یک بروزرسانی نرمافزاری به صورت اینترنتی و اتوماتیک به کامپیوتر خودروها ارسال شده و مشکل عدوات تزیینی دوج چارجر نیز درحال عیبیابی است".
یکی از بیشترین آمارهای مشکلات گزارش شده به ارزانترین خودروی تسلا یعنی مدل ۳ بازمیگردد. این مشکلات نهتنها در مدلهای اولیه تولیدی بلکه در کل تیراژ عظیم این خودرو گزارش شده است. اکثر موارد گزارش شده به نقص دستگیرههای درب، افت کیفی تزیینات داخلی، مشکلات رنگ خودرو و کیفیت پایین شیشهها اشاره دارد.
در اینباره شرکت تسلا اعلام کرده که فورا در صدد رفع این مشکل برآمده و آماده ارائه کیفیت بالاتر در کنار نرمافزار بهبودیافته برای کامپیوتر خودرو است.
یکی از پرفروشترین محصولات شرکت فولکسواگن، کراساوور تیگوان است که در نسخه جدید آن مشکلاتی از قبیل: کنترل شیشهبالابر برقی، قفل مرکزی، سیستم استارت دکمهای و چراغها دیده شده است. در اینباره سخنگوی فولکسواگن گفته "هیچ جای نگرانی برای مشتریان جدید نیست. کلیه مشکلات گزارش شده فورا شناسایی و مدتی پیش رفع شدهاند".
بیشتر بخوانید: با مرسدس بنز A35 AMG یکی از جذابترین هاچبکهای دنیا آشنا شوید +تصاویر
انتهای پیام/
قیمتش هم مناسبه