رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر از احتمال تخریب و نابودی اسکله تاریخی خور غزاله بندرماهشهر در صورت مرمت و بازسازی نشدن آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سارا عبادی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر گفت: بر لزوم مرمت اسکله تاریخی خور غزاله بندرماهشهر به دلیل قدمت زیاد و آسیب‌های فراوان وضعیت مطلوبی ندارد و احتمال تخریب آنی آن محسوس است، باتوجه به وضعیت نامطلوب، شدت فرسایش و میزان آسیب دیدگی اسکله، مرمت و حفاظت اضطراری آن بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن مبحث مرمت و ویژگی‌های اسکله از جمله فلزی بودن، قدمت و نوع آسیب و تهدید‌ها همچون خوردگی و جذر و مد مداوم نیاز به مطالعه تخصصی است که تا حدودی این امر به انجام رسیده است.

عبادی عنوان کرد: مرمت و احیای اسکله با توجه به پتانسیل‌های پیرامون آن می‌تواند زمینه لازم را برای حضور گردشگران فراهم آورد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر گفت: برای فاز اجرایی و مرمت این اسکله با وجود پیگیری‌های متعدد تا به حال حمایتی نشده است.

انتهای پیام/م

لزوم توجه به اسکله های تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.