مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بزودی بازارچه خیریه صنایع دستی در زاهدان راه اندازی می‌شود.

بازارچه خیریه صنایع دستی بزودی در زاهدان راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته پیگیر ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توانمندسازی صنعتگران و افراد بی بضاعت در زاهدان هستیم.

وی بیان کرد: مکانی در زاهدان با عنوان گاراژ ملک وجود دارد که قرار است تغییراتی در آن ایجاد و با همکاری خیران سیستان و بلوچستان به عنوان بازارچه‌ای برای فعالیت افراد بی بضاعت و زنان بی سرپرست راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام می‌تواند ضمن کسب درآمد برای افراد بی بضاعت شرایط اقتصادی جامعه را نیز تغییر دهد.

وی افزود: در سال‌های گذشته صادرات صنایع دستی سیستان و بلوچستان به صورت چمدانی و حتی قاچاق صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر با آموزش‌های مختلف در زمینه بسته بندی محصولات صنایع دستی نوآوری در ساخت صنایع دستی و ... صادرات به صورت گسترده‌تر و از مبادی قانونی انجام می‌شود.

جلالزایی اظهار داشت: اگر امروز قدمی برای نیازمندان برداریم و کمکی به درآمد صنعتگران حاشیه نشین و بی بضاعت سیستان و بلوچستان کنیم قطعا باعث توسعه صنایع دستی، اشتغال مردم و در نتیجه باعث یک انقلاب در حوزه صنایع دستی خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و ... در سیستان و بلوچستان وجود دارد باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را انجام داده تا به شرایط مطلوب تری برسیم.

انتهای پیام/گ

راه اندازی بازارچه خیریه در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار