مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:تمهیدات حل مشکلات منابع آبی پادگان لشکر ۷۷ و مدیریت شرایط آبی اندیشیده شده است.

اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط سخت آبی استانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد علایی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نشست با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط آبی در سال ۹۸، گفت: عبور از شرایط سخت کم آبی بدون اقدامات مدیریتی، اجتماعی و فنی جدی در تمام بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب، بهداشت وخدمات میسر نخواهد شد.

وی با تأکید بر آینده پژوهی برای طرح‌های شیرین سازی و انتقال آب، تصریح کرد: راهکار‌های بازچرخانی پساب پادگان جدید ارتش باید در دست بررسی و اقدام قرار بگیرد وبرای حل مشکلات منابع آبی پادگان جدید و قدیم لشکر ۷۷ نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد از مساحت خراسان رضوی خشک و ۲۴ درصد نیمه خشک است، گفت: در حال حاضر برای حل مشکل کم آبی ابتدا باید موضوع آب به دغدغه هر خراسانی تبدیل شود.

علایی با بیان اینکه طرح سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی برای ۲۸ شهرستان و ۳۷ محدوده مطالعاتی مصوب شده است، افزود: مدیریت تولید، مصرف و توزیع در کنار افزایش بهره وری از مهمترین الزامات در سازگاری با کم آبی و بحران خشکسالی است.

وی تصریح کرد: مشکلات و معضلات کمبود اعتبارات، تأمین منابع آبی و پروژه‌های انتقال آب در سال آتی را با مشکل مواجه خواهد کرد، ولی تمام تلاش ما این است که با برنامه ریزی این مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام//ف. ش

 

کم آبی باید دغدغه هر خراسانی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.