مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: رفع نقاط پرحادثه در محورهای استان حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رفع نقاط پرحادثه در خراسان شمالی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان این که رفع نقاط پرحادثه استان حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،گفت: ۹۶نقطه پرحادثه در استان وجود دارد که این نقاط هم در محور‌های اصلی و هم در محور‌های فرعی وجود دارند.

وی افزود: آشکارسازی این نقاط انجام شده اما رفع آن‌ها نیازمند اختصاص اعتبار است که با اختصاص اعتبار این نقاط حذف خواهند شد.

بدیعی مقدم با اشاره به اینکه این راه‌ها و جاده‌های ساخته شده دچار نقص نیستند و بر طبق آیین نامه راه‌ها احداث شدند، گفت: اما به علت اینکه در این مسیر‌ها عوامل بهره بردار نکات مورد نیاز را رعایت نمی‌کنند  منجر به بروز حادثه می‌شود.

وی اظهار کرد: راه‌های مذکور طبق استاندارد‌ها ساخته شدند، اما عوامل انسانی به مواردی همچون تابلو علائم ، سرعت مجاز توجهی ندارند که سبب بروز حادثه در این نقاط می‌شوند.

وی با بیان این که رفع نقاط پرحادثه فقط خرج کرد هزینه است ، گفت: به عنوان مثال سرعت مجاز در راه‌های روستایی تا ۶۰ کیلومتر است این درحالیست که عامل انسانی بیش از این سرعت و حتی تا ۱۰۰ کیلومتر نیز رانندگی می‌کند.

انتهای پیام / ب 

وجود ۹۶ نقطه پرحادثه درمحور‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.