­معترضان به پنجمین دوره ریاست جمهوری «عبدالعزیز بوتفلیقه» علاوه بر پایتخت الجزایر در پاریس هم تظاهرات کردند.

سوال معترضان الجزایری: چرا باید یک پیرمرد بیمار را در سمت ریاست‌جمهوری نگه داشت؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها نفر عصر روز یکشنبه در پاریس در اعتراض به پنجمین دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه تظاهرات کردند. "حکومت قاتل" و " تنها حکم مردم" از جمله شعار‌هایی بود که بر روی پلاکارد‌های معترضان در میدان جمهوری پاریس در مرکز این شهر دیده می‌شد.

یک عکس بزرگ از عبدالعزیز بوتفلیقه که بر روی آن نوشته شده بود "نه به پنجمین دوره" نیز از مجسمه معروف جمهوری آویزان شده بود.

احمد شصت ساله و از اعضای سابق مخالفین الجزایر که در فرانسه زندگی می‌کند، می‌گوید: ما به یک رئیس جمهور معتبر نیاز داریم. بوتفلیقه همیشه در بیمارستان است. وی می‌گوید جوانان زیادی هستند که می‌توانند جایگزین وی شوند. چرا باید یک پیرمرد بیمار را در این سمت نگه داشت؟

عبدالعزیز بوتفلیقه که از سال هزار و نهصد و نود و نه بی وقفه به عنوان رئیس‌جمهور الجزایر انتخاب شده است اعلام کرد در پنجمین دوره ریاست جمهوری نیز شرکت خواهد شد. وی که در سال دو هزار و سیزده دچار سکته مغزی شد به مدت حدود سه ماه در بیمارستان نظامی «وال دو گرس» پاریس بستری شد. وی پیش از آن در سال دو هزار و پنج به دلیل خونریزی روده برای نخستین بار در این بیمارستان بستری شده بود.

اعتراضاتی نیز در الجزایر در مخالفت با دوره جدید ریاست جمهوری بوتفلیقه آغاز شده است. در دیگر شهر‌های اروپایی هم که شمار قابل توجهی از الجزایری‌ها در آن ساکن هستند تظاهرات برگزار شد. طبق آمار حدود یک و نیم میلیون الجزایری در فرانسه زندگی می‌کنند.

عبدالجمال، پزشک ۶۶ ساله الجزایری که از سال ۱۹۹۲ در پاریس زندگی می‌کند، می‌گوید: این نظام الجزایر بود که ما را وادار کرد به فرانسه بیاییم. شش هزار پزشک الجزایری به فرانسه مهاجرت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار