پوستر اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق عصر یکشنبه با حضور فرماندار سقز و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهرستان رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از ارسال بالغ بر ١٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق یادواره امیر الکتاب خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ٧٠ هنرمند از ٦ استان کشور در سقز برگزار می‌شود.

هیوا حاجی محمدی افزود: پشتوانه غنی هنر خوشنویسی در استان کردستان و جایگاه هنرمند فقید امیر الکتاب زمینه برگزاری جشنواره‌ای با حضور هنرمندان ٦ استان را در سقز فراهم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز با بیان اینکه این جشنواره با حضور هنرمندان خوشنویس از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی وشرقی، همدان و ایلام برگزار می‌شود، اضافه کرد: ترویج هنر والای خوشنویسی، پاسداشت میراث فرهنگی و معرفی و تیین شخصیت و جایگاه هنری امیر الکتاب، ارج نهادن و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری، و توجه به خلاقیت در هنر خوشنویسی، تقویت و ترویج روحیه مشارکت و هم‌اندیشی هنرمندان غرب کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز هم با اشاره به وجهه تاریخی و فرهنگی سقز، برگزاری جشنواره‌ها را در شکوفایی استعداد‌ها و ارتباطات فرهنگی موثر دانست و گفت: ایجاد عدالت فرهنگی با برگزاری جشنواره‌های متنوع و متکثر فرهنگی و هنری در سقز محقق می‌شود.

در ادامه این مراسم از پوستر اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق عصر یکشنبه با حضور فرماندار سقز و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهرستان رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

پوستر اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق سقز رونمایی شد

برچسب ها: خوشنویسی ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.