مراسم اختتامیه کنگره ملی شهدای شهرستان فلاورجان امروز با حضور مقامات کشوری و لشکری و خانواده معزز شهدا و جانبازان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در آیین اختتامیه کنگره ملی شهدای  شهرستان فلاورجان آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در سخنانی اظهارکرد : هدف از برگزاری این کنگره ایجاد  ارتباط خوب فرهنگی بین نسل جوان و نوجوان با فرهنگ جهاد و شهادت است که مقاوم ترین فرهنگ در مقابل فرهنگ بیگانه به شمار می رود.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را بهترین فرهنگ برای پیشرفت ، خودسازی ، ساخت جامعه و نسل آینده توصیف کرد و با اشاره به حمله تروریستی اخیر که در کشور رخ داد ، تاکید کرد : این ناامنی ها نه تنها در کشورهای همسایه وجود دارد بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم این حوادث تروریستی را می بینیم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: آن ها آرزویشان این است که ناامنی در کشور ما رخ دهد و برای این ناامنی ها  تلاش می کنند اما این امنیت به برکت خون شهدا ، مجاهدت و صبر و تحمل مادرانی به دست آمده  که جوانی ، فرزندان و همسران خودشان را در دوران جنگ تقدیم کردند و در مظلومیت جنگیدند.

امنیت امروز کشور به برکت جهاد و شهادت است

آیت الله طباطبایی نژاد امنیت امروز کشور را به برکت جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد : شهدا در سن نوجوانی و جوانی با اراده و خواست خودشان به میدان جنگ رفتند و ما باید بدانیم این امنیت در جامعه مدیون آنها است.

وی در ادامه گفت : امروز وظیفه داریم هویت خود را بشناسیم‌و بدانیم متعلق به این مرز و بوم‌هستیم  چرا که هویت این مرز و بوم‌به فرهنگ قرآنی و اهل بیت است و بدانیم رشد و تلاش علمی و پیشرفت کشور در گرو تلاش جوانان و نوجوانان است.

فلاورجان از شهرستان های پیشگام در عرصه دفاع مقدس

در ادامه سردار پاسدار مجتبی فدا جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در آیین اختتامیه کنگره ملی شهدای  شهرستان فلاورجان گفت : این شهرستان یکی از شهرستان های پیشگام در عرصه دفاع مقدس است که بیش از یک هزار و 425شهید خط شکن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: شهرستان فلاورجان یکی از شهرستان های فعال و به نام در عرصه جهاد و شهادت به شمار می رود و شجاعت و ایثار رزمندگان آن به گونه ای است که نام شهرستان شهدای خط شکن را زیبنده تر می کند.

درپایان مراسم رونمایی از 11جلد کتاب باحضورخانواده شهدا و مدافع امنیت و مقامات لشکری برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.