رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: ۷۲ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند که از این میزان ۲۵ درصد پیش از ورود به دانشگاه مشغول به کار شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امید رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در جمع خبرنگاران قزوین گفت: این دانشگاه به دنبال توسعه مهارت‌های حرفه‌ای در کنار آموزش‌های تئوریک است و در حال حاضر ۷۲ درصد از دانش آموختگان آن شاغل هستند.

به گفته امید، ۲۵ درصد از این دانش آموختگان پیش از ورود به دانشگاه مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به سطح بندی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای ارتقای کیفیت این دانشگاه، امسال برای اولین بار مراکز علمی کاربردی در چهار ردیف سطح بندی شدند که البته در سال اول سطح یک نداشتیم و ۱۷ مرکز در سطح ۲ قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: بیش از ۷۰ مرکز در سطح چهار قرار دارند و به آن‌ها مهلت داده شده است تا خردادماه سال آینده ارتقا پیدا کنند.

امید اضافه کرد: سیاست دانشگاه کاهش و حذف رشته‌های کم تقاضا و افزایش رشته‌های اشتغال زا و پرتقاضا است.

وی گفت:: استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای بر این اساس که توانایی افراد از سوی دستگاه‌های صلاحیت دار تشخیص داده شود در دستور کار این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، یکی از اهداف اولیه دانشگاه جامع علمی کاربردی را ارایه آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدت بیان کرد و گفت: با اینکه این طرح مدتی مغفول مانده بود، اما در ۲ سال اخیر با رشدی دوبرابری تعداد پودمان‌ها به ۸۰۰ دوره رسیده است.

امید افزود: با توجه به مصوبه شورای مرکزی و موافقت وزارت علوم افراد می‌توانند با تجمیع پودمان‌هایی که گذرانده اند، مدرک تحصیلی در یک مقطع را بگیرند.

وی اضافه کرد: مدرسان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند در این مراکز از حمایت‌های دانشگاه استفاده و ایده‌های خود را به عمل و تولید تبدیل کنند.

امید گفت: امسال و سال گذشته از همین مراکز ایده‌هایی در نمایشگاه دستاورد‌های فناوری شرکت کرده بودند که دانشگاه علمی کاربردی را در میان ۱۲ دانشگاه برتر کشور قرار داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: دانشگاه علمی کاربردی در سه سال گذشته سیاست اصلی خود را در جهت توسعه کیفی قرار داده و با اقدامات مختلفی که طی این مدت انجام شده تا حد زیادی این هدف محقق شده است.

امید گفت: در دانشگاه علمی کاربردی هیچ نیازی به افزایش کمی وجود ندارد، اما برای توسعه کیفی تلاش کرده ایم.

وی با ساماندهی مراکز علمی کاربردی این دانشگاه از سال ۹۵، گفت: از مجموع ۳۵۰ مرکز واجد شرایط، اساسنامه بیش از ۳۰۰ مرکز نهایی شده و ۵۰ مرکز هم در شورای گسترش است و تا پایان سال جاری اساسنامه همه آن‌ها تصویب خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: بر اساس قانون جامع مدیریت دانشگاه ها، مدیران باید ۲ دوره چهار ساله مدیریت کنند و از سال ۹۵، ۹۰ درصد مراکز در چارچوب این مقررات قرار گرفتند.

امید همچنین با اشاره به تغییر مسیر جذب مدرسان این دانشگاه، گفت: در مقطعی ۸۰ هزار مدرس در مراکز این دانشگاه مشغول به فعالیت بودند، اما از سال ۹۵ سالی یک بار با فراخوان دانشگاه، متقاضیان شرکت می‌کنند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در سال گذشته از ۴۶ هزار متقاضی تدریس، هشت هزار نفر برگزیده شدند.

به گفته امید، مدرسان قبلی هم در حال بازنگری هستند و ۳۰ درصد مدرسان قبلی نیز، چون شرایط لازم را نداشتند قبول نشدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، بازنگری برنامه‌های درسی را نیز از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هم اکنون برنامه درسی ۸۰۰ رشته کاردانی و کارشناسی در حال بازنگری است و از همه دانشجویان، فعالان صنعت، روسای دانشگاه‌ها و مدرسان خواسته ایم در این زمینه نظر بدهند.

انتهای پیام/ک

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در جمع خبرنگاران قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار