۱۵۲ مقاله به دبیرخانه اولین همایش ملی «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تبریز ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احمدی سفیدان دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه تبریز گفت: حدود ۲۰۴ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد ۱۵۲ مقاله پذیرفته شده که بخشی از این مقالات در قالب سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات در روز همایش ارائه خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه ۴۹ نفر از اساتید متخصص دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و جامعه شناسی سیاسی در کمیته علمی همایش حضور داشته و داوری مقالات را بر عهده داشتند، افزود: مقالات برگزیده این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام Isc نمایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور‌های اصلی این همایش در دو حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و مسئله کارآمدی در ۲۴ زیرمحور و گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در ۴۹ زیرمحور انتخاب شده بود، تصریح کرد: محور‌ها با توجه به نیاز روز جامعه کشورمان بوده که در این خصوص مقالات ارزشمندی در محور‌های مختلف به دبیرخانه واصل شده است که در برخی مقالات راهکار‌هایی با توجه به این محور‌ها ارائه شده که می‌تواند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند.

احمدی سفیدان با بیان اینکه «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» یکی از محور‌های اصلی این همایش است، گفت: این محور اصلی شامل زیرمحورهایی، چون «مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی» و... است.

دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به اینکه «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» محور دوم دیگر این همایش است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی و مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی و هنر، انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشور‌های اسلامی، موازی‌کاری نهاد‌های فرهنگی، موازی‌کاری نهاد‌های نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی و... از جمله موضوعات مورد نظر در این محور اصلی است.

به گفته وی، همایش ملی انقلاب اسلامی با هدف پرداخت علمی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و با محوریت «گفتمان انقلاب اسلامی و مسئله کارآمدی و گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار خواهد شد.

گفتنی است:همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» روز سه‌شنبه هفتم اسفندماه از ساعت ۸ صبح با حضور پژوهشگران، محققان و فعالان این حوزه از سراسر کشور در تالار وحدت این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

برگزازی همایش ملی «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» درتبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.