رحمانی با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند،

اگر قرار باشد بانک ها یک روزی به کمک تولید بیایند، امروز همان روز استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پرمصرف را تولید می کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.

وی افزود: اگر تولید آسیب ببیند، نه خدمات می تواند فعالیت کند، نه مالیاتی اخذ می شود، چنانکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می کند، از این رو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت باید چند ماه آینده را مدیریت کرد، چراکه مطمئنا دشمن با شکست روبرو می شود.


بیشتر بخوانید: رشد ۱۴۶ درصدی واردات گوشت در سال ۹۷/ تولید گوشت در داخل کاهش نداشته است


رحمانی با اشاره به حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه های اخیر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، با مشکل روبرو هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر هستند و به محیط زیست آسیب می زنند و نیاز به نوسازی دارند. اگر در شرایط تحریم نبودیم مطمئنا یکی از درخواست‌های من از دولت، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع بود.

انتهای پیام/

تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
میخواین کالا موجود صادر کنید . دوباره مردم به زحمت بندازین.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
فقط کاش چندتاموردتولیدی ومحصول صادراتی نام میبردیدجناب وزیر.ولی شما که نمیخواهیداقلام موردنیازمردم راصادرکنید ودوباره کالاهاگران شوددوباره ارزش پول ملی پایین بیایدآنوقت کالایی که صادرکرده بودیدچندبرابرباپول مردم واردکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
...
شما پرایدو درست کن
آخرین اخبار