آیت الله علوی گرگانی گفت:عامل گرویدن بسیاری از افراد به مذهب حقه اهل بیت(ع) برخورد پسندیده و گفتگوی مسالمت آمیزاهل بیت(ع) و پیروان ایشان با تبعه فرقه‌های گوناگون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار مسئولان مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب سراسر کشور که در دفتر این استاد برجسته حوزه انجام شد، داشتن دو سلاح در همه فعالیت‌های این مجمع را ضروری دانست و گفت: در کلیه فعالیت‌هایی که در مجمع فرق و ادیان دارید باید با دو سلاح پیش بروید؛ سلاح اول گفتار است.

وی با بیان اینکه آیه «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ» به همین مطلب اشاره دارد،بیان کرد: لذا شما نیز باید با گفتار متناسب با هر مخاطب ابتدا او را اقناع کرده و سپس به استدلال بپردازید.

این مفسر قرآن کریم  عنوان کرد: سلاح دوم که مهم‌تر از سلاح اول است، سلاح کردار است. بنده همیشه به اهل علم توضیه می‌کنم که باید به گونه‌ای در جامعه رفتار کنید که با دیدن کردار شما، به دین و مذهب حقه شیعه ترغیب شوند.

وی پرهیز از گفتگوی خصمانه با اتباع فرقه‌های مختلف را امری ضروری دانست و افزود: عامل گرویدن بسیاری از افراد به مذهب حقه اهل بیت (ع) کردار و برخورد پسندیده و گفتگوی مسالمت آمیز اهل بیت (ع) و پیروان ایشان با تبعه فرقه‌های گوناگون است.

دبیر مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب سراسر کشور نیز در این دیدار ضمن معرفی این مجموعه، به بیان گزارشی از فعالیت‌های این مجمع پرداخت.

آیت الله علوی گرگانی در پایان از خداوند متعال برای دست اندرکاران مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور، طلب موفقیت و توفیق روزافزون کرد.

حجت الاسلام گودرزی با ارائه گزارشی از سومین گردهمایی فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب سراسر کشور که دوم و سوم اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار شد، اهداف و برخی برنامه‌های این گردهمایی را تشریح کرد.

انتهای پیام/ح

پرهیز از گفتگوی خصمانه با اتباع فرقه‌های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار