مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه شورای قضائی استان از صدور بیش از ۴۰ استعلام الکترونیکی قضائی و پاسخ به این استعلامات در هر روز کاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه شورای قضائی استان با اشاره به اینکه سامانه مکانیزه استعلامات قضائی از ابتدای خردادماه امسال راه اندازی شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۵ استعلام از مراجع قضائی به ادارات ثبت ارسال و پاسخ آنان داده شده است و به طور متوسط در هر روز کاری پاسخ بیش از ۴۰ استعلام قضائی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ادارات ثبت اسناد و املاک سطح استان به تعداد ۵۸ هزار و ۳۸۰ استعلام مکانیزه پاسخ داده اند، بیان داشت: بیش از ۹۳ درصد استعلام‌های مذکور در کمتر از دو روز پاسخ داده شده اند.

این مقام قضائی اظهار داشت: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۴ هزار و ۱۳۹ مورد بازداشت و ۱۴ هزار و ۸۴۲ مورد رفع بازداشت در ادارات ثبت صورت گرفته است.

وی بیشترین میزان بازداشت املاک و مستغلات را مربوط به حوزه اخذ تسهیلات بانکی دانست و افزود: اسناد مالکیت کاداستری پشتوانه‌ای محکم برای اخذ وام می‌باشند و این اسناد نقش بی بدیلی در رونق اقتصادی ایفا می‌نمایند.
انتهای پیام/ی

بیشترین میزان بازداشت املاک و مستغلات را مربوط به حوزه اخذ تسهیلات بانکی دانست

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار