سردار سلیمانی گفت: از ابتدای سال شاهد افزایش ۲ درصدی کشته‌های حوادث رانندگی هستیم.

سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش ملی پلیس و عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در سال ۹۷ تعداد جان‌ باختگان تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، مقصران افزایش مجدد جان باختگان این حوادث کدام دستگاه‌ها هستند و چه برنامه‌ای برای کاهش آمار تصادفات در ایام نوروز دارید، اظهار کرد: در سال ۸۹ تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی حدود ۲۸ هزار نفر بود که طی ۱۰ سال تلاش شبانه روزی به تعداد ۱۶ هزار کشته در سال ۹۶ رسیدیم و با همکاری تمامی دستگاه‌ها توانستیم حدود ۱۲ درصد کشته‌های تصادفات را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید؛ پلیس از مجازات افراد خوشحال نمی‌شود/ ۷۵ درصد مراجعه به کلانتری‌ها به صلح ختم می‌شود


وی افزود: از سال گذشته به مراجع ذی‌ربط هشدار دادیم و نامه نگاری کردیم و گفتیم که ظرفیت‌های موجود کفاف لازم برای کاهش تصادفات و کشته‌های حوادث رانندگی را نمی‌دهد.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه از ابتدای سال شاهد افزایش ۲ درصدی کشته‌های حوادث رانندگی هستیم، تصریح کرد: تعداد خودرو‌ها دوبرابر و تردد مردم بیشتر شده است و مسافرت‌ها هم به صورت نسبتا تصاعدی در حال رشد است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ما محدود مانده و هماهنگی مطلوب این است که سازمان‌های ذیربط به پلیس کمک کنند، اظهار کرد: اگر یک پشتیبانی جدی صورت نگیرد، در آینده با افزایش تلفات مواجه خواهیم بود؛ چراکه نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش تلفات داشتیم.

 جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: اگر خواسته‌هایی که داریم و پیگیری‌هایی که کرده‌ایم عملی نشود، این آمار نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش هم پیدا می‌کند.

وی با اشاره به خدمات پلیس برای کاهش تصادفات در جاده‌ها گفت: امروز به دو هزار مورد نصب دوربین در جاده‌ها رسیده ایم و پلیس باید به بالگرد و پهپاد مجهز شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مجموع تلفات جاده‌ای حدود ۵۱ درصد است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تلفات که در سر صحنه رخ می‌دهد چیزی حدود ۷ درصد تا رسیدن به بیمارستان و حدود ۴۱ درصد در بیمارستان‌ها به دلیل تلفات ناشی از تصادفات فوتی می‌کنند.

انتهای پیام/

افزایش ۲ درصدی کشته‌های حوادث رانندگی در سال ۹۷

برچسب ها: ناجا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
وقتی وزارت راه بخاطر اینکه درآمدش از اتوبان قم کم نشه حاضر نیست جاده قدیم قم رو چهار بانده کنه مردم بیشتر از اینا تو جاده ها کشته میشن
آخرین اخبار