حداد عادل گفت: عموم کسانی که در ابتدا اجازه تاسیس مدارس غیردولتی را نمی‌دادند، امروز مدرسه غیردولتی دارند.

بیشتر کسانی که موافق مدرسه غیردولتی نبودند امروز صاحب این مدارس هستندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ۳۰ سال از تصویب قانون گذشت، اظهار کرد: نمایشگاه امروز فرصتی برای نشان دادن دستاورد‌های مدارس غیردولتی است.

وی ادامه داد: سال‌های قبل داشتن مدرسه غیردولتی در حد جرم بود و وقتی مدرسه دولتی به سمت مدارس غیردولتی رفت، کار به سنگربندی رسید و این موضوع خبر اول کشور شد.

حدادعادل اظهار کرد: زمانی که عضو شورای معاونان بودم، یکبار پرسیدند چه کسانی با تاسیس مدارس غیردولتی موافق است؛ جز من کسی از سایرین این موضوع را نپذیرفت، تاسیس مدارس غیردولتی جز اولین کار‌هایی بود که پس از جنگ انجام شد و عموم آن‌هایی که ابتدا اجازه این کار را ندادند امروز مدرسه غیردولتی دارند و البته ایرادی به آن‌ها وارد نیست.

موسسان غیردولتی رقیب مدارس دولتی نیستند

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی افزود: اکنون روابط منطقی و غیرمنطقی بین بخش دولتی و غیردولتی برقرار است، همه برای یک هدف کار می‌کنیم و موسسان غیردولتی رقیب مدارس دولتی نیستند.

حداد عادل گفت: پس از انقلاب ملت امکان یافتند فرزندان را آن‌طور که می‌خواهند تربیت می‌کنند، که این بزرگترین دستاورد انقلاب محسوب می‌شود و در این بین کارنامه مدارس نشان می‌دهد که اشتباه نکرده‌ایم و در تهران ۱۸۰۰ مدرسه غیردولتی معادل ۲۰ درصد از کل ۵ هزار مدرسه موجود را تشکیل می‌دهند.

در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان، همه مدارس غیردولتی را زیر سوال بردند

وی ادامه داد: شهریور امسال بود که روزنامه‌ای در صفحاتی مفصل به بهترین شخصیت‌های این کشور تهمت زد و آنچه توانستند لجن پراکنی و دروغ و تهمت را تحت عنوان عدالت اقتصادی و اجتماعی را نوشتند و سپس هم به اعتراض و توضیحات اعتنا نکردند، این کار‌ها اشتباه است، البته کتمان نمی‌کنم درصدی از مدارس غیردولتی اجحاف کنند و بنگاه درآمدی ناروای اقتصادی ایجاد کنند، اما چهره عمومی مدارس غیردولتی نشان می‌دهد، ملک و ساختمان را اگر به هر کاری دیگر اختصاص دهند، درآمد آن بیشتر و دردسر‌هایش کمتر است، اما شاهد بودیم در آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان همه مدارس غیردولتی را زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: این فرصت را بهترین می‌دانیم که به برکت انقلاب سطح بالای تعلیم و تربیت فرصتی برای تبادل تجربه است، چون یکی از خصوصیات مدارس غیردولتی خلاقیت است؛ در هر مدرسه‌ای رفتیم حال و پدیده‌ای تازه می‌بینیم.

حدادعادل بیان کرد: اکنون پس از سال‌ها استادی دانشگاه، برای کمک به مدارس دولتی در مدارس غیردولتی کار می‌کنم، این نمایشگاه فرصتی است تا تجاری مبادله شود، آموزش و پرورش رشد کند و چه خوب است که این موارد مستندسازی شود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی گفت: سیاست ایران این است که با توسعه مدارس غیردولتی و نظارت بر آن به جای آنکه بار سنگین را بر دوش آموزش و پرورش بیندازد به مردم نیز بسپاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار