مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت:میانگین بارش‌های زمستانی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از شش برابر شده است.

بارش‌های زمستانی در خراسان رضوی ۶ برابر شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ماه‌های دی و بهمن امسال، ۷۶ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۳ میلیمتر بود.

وی افزایش بارش‌های زمستانی طی دی و بهمن امسال در خراسان رضوی را نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود یک و نیم برابر عنوان کرد و ادامه داد: میانگین بارش‌های زمستانی استان در دوره آماری بلند مدت ۵۳ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های زمستانی مشهد در دی و بهمن ماه امسال هم رشدی بیش از سه برابر نسبت به سال گذشته داشته است به طوری که در این مدت ۶۳ میلیمتر باران در مشهد باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ میلیمتر بوده است.

عراقی زاده افزود: میزان بارش‌های زمستانی در دی و بهمن امسال در مشهد نسبت به دوره آماری بلند مدت تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: بیشترین بارش‌های زمستانی امسال در خواف به میزان ۱۲۴ میلیمتر و کمترین آن در چناران به میزان ۴۰ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در دو ماه نخست زمستان امسال بارش‌ها در تمام مناطق خراسان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به جز شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور و مناطق گلمکان و ریوش، بقیه شهرستان‌های این استان نسبت به دوره آماری بلندمدت نیز افزایش بارندگی را تجربه کرده اند.

عراقی زاده افزود: طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وضعیت بارندگی در خراسان رضوی در طول زمستان امسال خوب و مناسب پیش بینی شده است.

میانگین سالانه بارندگی در کشور ۲۵۰ و در خراسان رضوی ۲۱۰ میلیمتر است.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//ج.ر
 

رشد بارش های زمستانی در خراسان رضوی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.