رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: همراهان سست عنصر رأی مردم را پله‌ای برای رسیدن به قدرت تلقی می‌کنند.

زین همراهان سست عنصر دلم گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه ۱۸ ماه از شروع به کار شورای پنجم می‌گذرد، گفت: ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

وی با بیان اینکه نیک می‌دانم همکارانم چگونه از حفظ منافع شهر دفاع می‌کنند، گفت: دو گروه مانع موفقیت این شورا هستند.

حق‌شناس افزود: دسته اول به هر قیمتی برای رسیدن به منافع سیاسی خود می‌توانند شورای پنجم را ناکارآمد جلوه دهند و گروه دوم کسانی هستند که حاضرند به خاطر منافع خود، شورا را فدا کنند.


بیشتر بخوانید؛ خطر انقراض باغات تهران وجود دارد


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه امیدی به تغییر رفتار دسته اول ندارم، اظهار کرد: گروه دوم همراهان سست عنصری هستند که رأی مردم را پله‌ای برای رسیدن به قدرت تلقی می‌کنند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: من به نمایندگی از آن بخش از اعضای شورای شهر که این‌گونه نیستند این شعر مولوی را می‌خوانم؛ «زین همرهان سست عنصر دلم گرفت/ شیر خدا و رستم دستانم آرزوست».

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: من گله‌مند هستم که در این برهه حساس به جای وفای به عهد و پایبندی در اصول اصلاح طلبی و به جای قدرشناسی از اعتماد شورای شهر و همت برای تقویت انسجام و تعامل با آنان، چون راه گم کرده‌ای عهد خود را به فراموشی می‌سپارد و نیاز به مشورت را برنمی‌تابد.

حق‌شناس با اشاره به شعری از مولوی مبنی بر اینکه شیر خدا و رستم دستانم آرزوست، اظهار کرد: این شعر من را به یاد دو بال سترگ فرهنگ و تاریخ ملت می‌اندازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: نوروزگاه زیبای ملت ما جایی است که ارزش‌های دینی و ملی ما به هم می‌پیوندد و نوروز همراه با تقارنی که کم نظیر در راه است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همزمانی میلاد شیر خدا امیر جوانمردان علی (ع) و نوروز ایرانیان فرصتی زیبا و بی نظیر را آفریده است.

وی با بیان اینکه مردم ما امروز بیش از هرچیز نیاز به همدلی، امید، شادی و نشاط دارند، تصریح کرد: اگر شما همت کنید شهرمان را نوروزگاهی زیبا خواهیم کرد و به عنوان پایتخت نوروز در خاطرات ایران را تمدنی و فرهنگی ماندگار کنیم.

حق‌شناس افزود: تقاضا دارم تک تک شما همراهان در شورای پنجم و همه همکاران و مدیران پرتلاش در سازمان بزرگ شهرداری تهران برگزاری هرچه باشکوه‌تر نوروز و میلاد امیر جوانمردان را در دستور کار خود قرار دهید تا دست در دست هم روحی تازه در کالبد این شهر بدمیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه سال گذشته و بودجه ۹۸ حق مطلب در حوزه فرهنگی و اجتماعی ادا نشده است، بیان کرد: من از همراهان عزیزم در شهرداری تهران گله دارم، زیرا این حوزه به هیچ وجه مناسب با آنچه که باید عمل کند جدی گرفته نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شاید در حوزه شهرسازی و خدمات تفاوت زیادی بین شورای اصول گرا و اصلاح طلب نباشد، اظهار کرد: اگر هم باشد دقیقا بر مبنای فرهنگی این حوزه‌هاست، اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی که عیار اصول گرایی و اصلاح طلبی است این موضوع بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی همکارانم توسعه شهری را فقط روی هم گذاشتن آجر و سیمان و گسترش معابر می‌بینند، تصریح کرد: گویا توجه نمی‌کنند که همان خشتی را که روی هم می‌گذاریم مبنایش باید فرهنگ باشد که به خاطر حفظ این میراث است که خشت و آجری را روی هم می‌چینیم و معنا پیدا می‌کند.

حق‌شناس با تأکید بر اینکه به ما مربوط نیست که در گذشته همه ظرفیت‌ها و ارزش‌های فرهنگی را برای تبلیغات و انتخابات هزینه کردند، تصریح کرد: این اشتباه باعث نمی‌شود بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم، زیرا ما وظیفه داریم هم پای پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا برنامه ریزی فرهنگی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز هر عضو اصلاح طلب شورای شهر در هر کمیسیونی که باشد در قبال حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مسئولیتی ویژه و انکار ناپذیر دارد، زیرا پایه و اساس توسعه شهر و اساس اصلاح طلبی کاری فرهنگی است.

عضو شورای شهر تهران افزود: من از همکاران در شورا تقاضا دارم که نه فقط برنامه و بودجه حوزه تخصصی خود را از منظر ارزش‌های فرهنگی ببینند بلکه هر یک در ادای دین خود به این حوزه غافل نشوند که بدون فرهنگ به جایی نخواهیم رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر ما شهر عجیبی است که در آن عده‌ای ده‌ها هزار میلیارد بدهی در گوش شهرداری و مردم می‌گذارند و در روز روشن پیش چشم میلیون‌ها شهروند همه را حاشا می‌کند، اظهار کرد:، اما امثال میرلوحی و دیگر همکاران من به جرم اظهار بخشی کوچک از واقعیت مورد شکایت قرار می‌گیرند و محاکمه می‌شوند همان گونه که آن خبرنگار جوان به جرم افشای املاک نجومی و علنی کردن برخی نادیدنی‌ها محاکمه، بازداشت و زندانی شد.

حق‌شناس ادامه داد: شهر من شهر عجیبی است که در آن خیابان بزرگی به نام دکتر شریعتی نامیده می‌شود، اما برگزاری مراسم تشییع و خواندن نماز در پیکر پوران شریعت رضوی خواهر دو شهید و همسر دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد که با نام شریعتی شناخته می‌شود با مشکل روبرو می‌شود و در حسینیه بر روی نمازگذاران بسته می‌ماند.

انتهای پیام/

باید هم پای پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا برنامه ریزی فرهنگی کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار