تیم فارس عنوان قهرمانی ورزشی زورخانه‌ای کشور را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین غرقی رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس گفت: در روز نخست این مسابقات که به میزبانی شیراز در حال برگزاریست، در بخش تیمی زورخانه‌ای، فارس با ۳۰۹ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های یزد، کردستان، اصفهان، سمنان و لرستان به ترتیب با ۳۰۰، ۲۹۲، ۲۸۹، ۱۹۳ و ۷۱ امتیاز مقام‌های دوم تا ششم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: رقابت‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بزرگسالان کشور جام پاسداران امنیت ملی، بر اساس آخرین مقررات و قوانین فنی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار و به نفرات اول تا سوم حکم و مدال قهرمانی اعطاء خواهد شد.

غرقی افزود: در بخش انفرادی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم رشته چرخ تیز، عباس مرادی زاده از یزد عنوان قهرمانی را کسب کرد، سیدمصطفی خادم الحسینی از مازندران دوم شد و علی میرزاخانی از اصفهان و امیر ترشیزی ورزشکار خراسان رضوی مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای فارس اظهار کرد: در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم رشته سنگ، مجتبی خاکزار از استان یزد ضمن پیشی گرفتن از دیگر رقبا در جای نخست قرار گرفت، حمیدرضا رهپیما از فارس به مدال نقره رسید و عابدین زنده پی از بوشهر و صفرعلی مرادی از چهارمحال و بختیاری به طور مشترک سوم شدند.

غرقی اضافه کرد: صادق باقرپور از استان فارس هم در رشته چرخ تیز وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد، رضا خیراندیش از زنجان نائب قهرمان شد و رضا درخشنده از چهارمحال و بختیاری و سیدعلی زینال صفت از کرمانشاه، مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

وی گفت:: در سایر رقابت‌های روز نخست، جواد فرخی از فارس در رشته سنگ وزن ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم، عادل توانگر از اصفهان در رشته سنگ مثبت ۱۰۰ کیلو، عظیم راحمی از فارس در وزن ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو رشته سنگ، رسول قربانی از اصفهان در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم رشته میل بازی، ابوالفضل طاووسی از اصفهان در وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلو بخش میل بازی، مصطفی امینی ورزشکار اصفهانی در وزن ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم رشته میل بازی، محسن گلستانی زاده از خراسان رضوی در وزن مثبت ۱۰۰ کیلو رشته میل بازی و پژمان سکونتی از کردستان در وزن ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم رشته میل بازی، به مدال طلا دست یافتند.

مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بزرگسالان کشور در رشته‌های تیمی، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی با عنوان جام پاسداران امنیت ملی در چهلمین سال بزرگداشت پایداری جمهورری اسلامی ایران با حضور ۳۰۰ ورزشکار تا ششم اسفندماه به میزبانی مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/م

نتایج روز نخست رقابت های ورزش زورخانه ای و پهلوانی بزرگسالان کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار