معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در ایام نوروز همدان با ۳۷۰۰ تخت اقامتی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

ورود اولین قطار گردشگردی به همدان/۳۷۰۰ تخت اقامتی میزبان مسافران نوروزیعلی خاکسار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه نوروز ۹۸ برای همدان بسیار متفاوت خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه در سال جاری همدان میزبان رویداد‌های متنوع گردشگری اثر گذاری بود، این رویداد ها موجب مطرح شدن همدان در سطح ملی و بین المللی شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در نوروز ۹۸ مسافران و گردشگران بیشتری به استان همدان سفر کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه جلسه‌های متعددی در ستاد اجرای خدمات سفر استان و شهرستان‌های برگزار و آمادگی نسبی ایجاد شده است، یادآور شد: همدان یک پارچه آماده میزبانی و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

خاکسار با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ تخت اقامتی در همدان وجود دارد، گفت: ظرفیت‌های اقامتی شامل هتل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر‌ها همگی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: مهمان سرای ادارات و ستاد اسکان فرهنگیان نیز در کنار اقامتگاه‌های استان پذیرای مسافران است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به فضای‌های گردشگری مطلوب در استان همدان بیان کرد: با استقرار تیم‌های راهنمایی گردشگر با تجربه در اماکن گردشگری سعی بر این شده‌ رضایت مندی بیشتری در مسافران و گردشگران نوروزی ایجاد شود.

وی افزود: طبق سال‌های گذشته تیم‌های راهنمای سفر در ورودی‌های شهر همدان مستقر خواهند شد.

خاکسار از ایجاد بازارچه‌های نوروزی در شهر همدان خبر داد و گفت: تپه باستانی هگمتانه، پیاده راه بوعلی، میدان باباطاهر، بوستان مردم، بلوار دانشگاه بوعلی سینا، یادمان عین القضات محل‌های پیش بینی شده برای استقرار این بازارچه‌های نوروزی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در این بازارچه‌ها سوغات، صنایع دستی استان همدان عرضه می‌شود، عنوان کرد: در سایر نقاط استان از جمله شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، لالجین، رزن و فامنین بازارچه‌های نوروزی  ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری سازمان و دستگاه‌های عضو ستاد اجرای خدمات سفر در طرح نوروز ۹۸، گفت: برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای آشنایی مسافران نوروزی با آداب، رسوم، فرهنگ و سنن استان و شهر همدان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ص.ف

اولین قطار گردشگردی وارد همدان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.