بازدید ۵۰۰ راهنمای گردشگری کشور از مجموعه تاریخی بیشاپور

۵۰۰ نفر از گردشگران و راهنمایان گردشگری کشور از مجموعه تاریخی بیشاپور و موزه تاریخی کازرون بازدید کردند.

بازدید ۵۰۰ راهنمای گردشگری کشور از مجموعه تاریخی بیشاپوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا معینی رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون گفت:  بازدید گردشگران و راهنمایان گردشگری کشور از مجموعه تاریخی بیشاپور و موزه تاریخی این شهرستان با هدف آشنایی با آثار تاریخی و نقوش برجسته تنگ چوگان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بیشاپور نقش عمده‌ای در جذب گردشگر، توسعه صنعت گردشگری شهرستان کازرون و معرفی بیشتر این شهرستان را داشته است، افزود: خوشامدگویی دختران خردسال عشایر و نواختن ساز و دهل محلی از برنامه‌های اجرا شده برای این گروه گردشگری بود.

معینی تصریح کرد: شهر بیشاپور به دستور شاهپور اول ساسانی ساخته شده و تاریخ ساخت آن مربوط به سال ۲۶۲ میلادی بوده و این مجموعه یکی از یادمان‌های تاریخی مهم محسوب می‌شود، که بیش از یک هزار و ۱۰۰ سال پیشینه دارد و ۲۴ شهریور ماه ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون ادامه داد: در این شهر ۲۰۰ هکتاری آثاری از دوره‌های تاریخی ساسانی و اسلامی مانند معبد آناهیتا، ستون‌های یادبود، تالار تشریفات، ایوان موزائیک، مدرسه و خیابان‌هایی متعلق به دوره ساسانیان وجود دارد.

وی اضافه کرد: گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری ایران با محوریت بازدید از مجموعه‌های جدید جهانی ثبت شده فارس به مدت سه روز برگزار شد.

گفتنی است، مجموعه تاریخی بیشاپور در ۲۵ کیلومتری شهر کازرون واقع شده است.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

بازدید راهنمایان گردشگری کشور از مجموعه تاریخی بیشاپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار