سه وزیر کابینه انگلیس در یادداشتی هشدار دادند اگر پارلمان تا چند روز آینده توافق برکسیت را تصویب نکند، خروج این کشور از اتحادیه اروپا باید به تعویق بیفتد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، سه وزیر کابینه انگلیس با زیر پا گذاشتن سیاست دولت، هشدار داده‌اند اگر پارلمان تا چند روز آینده توافق برکسیت را تصویب نکند، خروج این کشور از اتحادیه اروپا باید به تعویق بیفتد.

این سه وزیر کابینه با انتشار مقاله‌ای در روزنامه دیلی میل اعلام کردند اگر به زودی پیشرفتی حاصل نشود، آن‌ها آماده‌اند برای تمدید مدت مذاکرات علیه ترزا می، نخست وزیر انگلیس، رای دهند.

دیوید گوک، آمبر راد، و گرک کلارک پیشتر گفته بودند سناریوی برکسیت بدون توافق را نخواهند پذیرفت. اما آن‌ها حالا برای نخستین بار به صورت علنی اعلام کرده‌اند اگر پارلمان در چند روز آینده از توافق برکسیت حمایت نکند، خروج از اتحادیه اروپا باید به تعویق بیفتد.

آن‌ها در مقاله خود در روزنامه دیلی میل هشدار داده‌اند وقت آن است که بسیاری از همکاران محافظه کار ما در پارلمان دریابند که پارلمان سناریوی فاجعه بار برکسیت بدون توافق را اجرا نخواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد آن‌ها در خصوص به تاخیر افتادن برکسیت فقط باید خود را سرزنش کنند.

شایان ذکر است، روز چهارشنبه نمایندگان پارلمان انگلیس قصد دارند کنترل روند برکسیت را در دست بگیرند. این سه وزیر کابینه اعلام کرده‌اند آماده اند استعفا کنند تا از این حرکت پشتیبانی کنند. این کار فقط فشار‌ها را بر ترزا می‌ افزایش می‌دهد تا پس از اعمال برخی تغییرات در توافق برکسیت آن را برای رای‌گیری تا هفته آینده به پارلمان ببرد. هشدار این سه وزیر همچنین فشار‌ها را بر همکاران آن‌ها برای حمایت از توافق برکست افزایش می‌دهد. آن‌ها به طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌گویند: شما خودتان جدایی را می‌خواستید و الان باید به آن رای بدهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار