وزیر خارجه آمریکا گفت: تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تا زمانی که تهدید اتمی کره شمالی به طور واقعی کاهش نیابد، لغو نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تا زمانی که تهدید اتمی کره شمالی به طور واقعی کاهش نیابد، لغو نخواهد شد.

وی در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت امیدوارم «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در دیدار با ترامپ در ویتنام بر پیمان خود برای صرف‌نظر کردن از تسلیحات اتمی پایبند بماند.

پمپئو گفت: «مردم آمریکا باید بدانند که ما سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را که تا به‌حال به کره‌شمالی تحمیل شده وضع کرده‌ایم و آن را تا زمانی که مطمئن شویم به‌طور واقعی تهدید را کاهش داده‌ایم لغو نخواهیم کرد».

وی افزود امید دارد دو رهبر در ملاقات خود در «هانوی»، «حقیقتا گامی تاریخی رو به جلو» بردارند.

با این وجود، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت هنوز مطمئن نیست که کره‌شمالی تصمیمی برای تسلیم سلاح‌های خود داشته باشد و زمان خواهد برد تا مشخص شود تعهدات کیم جونگ اون شامل چه مواردی خواهد بود.

این مقام دولتی که نمی‌خواست نامش فاش شود تاکید کرد کاهش ۲۸ هزار سرباز آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی از محورهای گفتگو نخواهد بود اما درخصوص اعلام اتمام جنگ میان دو کره صحبت خواهد شد.

برخی قانون‌گذاران و متخصصان در زمینه کره‌شمالی، نگران هستند ترامپ بیش از حد به کیم امتیاز دهد، بدون این‌که او را مجبور کند قول دهد سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل دهد. از بین نمایندگان کنگره، «ادام اسمیت» از واشنگتن، «آدام شیف» از کالیفرنیا و «الیوت انگل» از نیویورک طی پیامی کاخ سفید را به کوتاه کردن دست کنگره از دسترسی به اطلاعات درباره تسلیحات کره‌شمالی و مخفی کردن اطلاعات راجع‌ به گفتگوهای دو طرف متهم کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
اگر کره شمالی در دام شما بیافتد و فریب بخورد بعداز این کار چی ایا تحریمها را برمی دارید یا بازهم بهانه های جدیدی دست و پا میکنید ؟ چرا دولتمردان امریکایی فکر میکنند سران کره نادان هستند ؟ آخه امریکا سابقه خوبی در انجام تعهدات ندارد که دیگران بتوانند به آنها اعتماد کنند لااقل برای مدتی هم شده مانند آدم رفتار کنند تا شاید اعتماد دنیا را جلب کنند
آخرین اخبار