چهار آیین گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری با کاهش ۳۰۰ تومانی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۶ هزار تومان است.

کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریمبرومند چهار آیین مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفت گو با   خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها  ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید را ذرت، سویا و جوجه یکروزه تشکیل می‌دهد، افزود: با توجه به آنکه نرخ نهاده‌های تولید در قیمت مرغ تاثیر گذار است، از این رو مدیریت بازار نهاده‌های دامی تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ دارد.


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است


چهار آیین قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ  را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه دولت با هدف تنظیم بازار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به واردات نهاده‌های دامی اختصاص می‌دهد، اما به سبب انحراف، رانت خواری و سودجویی عوامل توزیع در تخلیه و بارگیری نهاده‌ها از بندر امام، نهاده‌ها با قیمت‌های بالایی به واحد‌های تولیدی عرضه می‌شود که به این ترتیب سود حاصل از اختصاص ارز یارانه‌ای در سفره خانوار دیده نمی‌شود.

به گفته وی، با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، هر کیلو ذرت باید با نرخ یک هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شود، در حالیکه هم اکنون به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال هر کیلو ذرت کمتر از یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار نیست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحد‌های تولیدی، کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد و در صورت مدیریت بازار نهاده‌های تولید، قیمت مرغ نوسانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

قیمت مرغ در ایام پایانی سال تابع مدیریت بازار نهاده‌های دامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز وطن
۰۹:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام واقعا خیلی ناراحت کننده هست که به این مرحله برسیم گوشت مرغی که 8 هزارتومتن بود به 14 تومان برسه و تو رسانه ها اعلام بشه که امروز 300 تومان ارزان شد واقعا مدیریت گوشت مرغ دست کی اون فکر کنم بازخواست کنند عالی می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
شما مسئولان که هیچ وقت کمبود نداشتید، این مردم کمبود رو احساس می کنند بااین گرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
پس چرا میخوان مرغ را شب عید گران کنن ؟؟
آخرین اخبار